۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
نهضت ملی مسکن وارد بافت فرسوده شهری استان سمنان می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نهضت ملی مسکن وارد بافت فرسوده شهری استان سمنان می‌شود

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از مسائلی که در مسکن ملی مطرح می شود، احداث خانه با تسهیلات در بافت فرسوده شهری است، گفت: نهضت ملی مسکن وارد بافت فرسوده شهری استان می‌شود.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به نهضت ملی مسکن در استان سمنان بیان کرد: یکی از مسائلی که سمنان نیز مانند دیگر استان های کشور به آن مبتلا است، بافت فرسوده شهری است لذا تصمیم بر آن شد تا نهضت ملی مسکن که در واقع طرحی برای مسکن مردم به صورت خودساز است، به این حوزه نیز ورود کند.

وی افزود: از ظرفیت های موجود در بافت فرسوده شهری برای اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان استفاده می شود تا هم مشکل بافت فرسوده و موضوع ارتقای آن در دستور کار باشد و هم متقاضیان درباره مسکن ملی بتوانند با رغبت بیشتری در طرح مشارکت کنند.

بهره گیری از ظرفیت مسکن ملی

استاندار سمنان با بیان اینکه نهضت‌ ملی مسکن‌ اهدافی دارد که برای پیشبرد آنها می توان از ظرفیت بافت فرسوده استان نیز بهره‌گیری کرد، بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در بافت فرسوده شهری به وضوح دیده می شود، زمین‌های وسیع آن هم در هسته‌های شهری است که بهترین فرصت برای ساخت مسکن ملی محسوب می شوند.

هاشمی با بیان اینکه پروژه های خودمالکی در بحث نهضت ملی مسکن بیش از پیش مورد توجه است و لذا ساخت خانه ها در بافت فرسوده از این بابت هم می تواند اهمیت داشته باشد، گفت: پرداخت تسهیلات مسکن در روستاها و شهرها در دست اقدام است.

از ظرفیت های موجود در بافت فرسوده شهری برای اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان استفاده می‌شود

وی با بیان اینکه موضوع دیگری که در زمینه نهضت ملی مسکن و بافت مورد بحث قرار دارد، احداث خانه‌های ویلایی در شهرهای استان سمنان است که مورد مطالبه برخی نمایندگان استان نیز قرار گرفت، افزود: در بحث نهضت ملی مسکن، در شهرهایی که با کمبود زمین مواجه نیستیم، ویلاسازی انجام می گیرد و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

بانک ها همراهی بهتری کنند

استاندار سمنان با بیان اینکه یک دغدغه دیگر در زمینه مسکن ملی، موضوع تسهیلات است که از بانک ها خواسته ایم به صورت ویژه این تسهیلات را مورد پرداخت قرار داده و به ما کمک کنند تا زودتر بتوانیم شاهد سرانجام رسیدن طرح های مسکن ملی باشیم.

هاشمی با بیان اینکه در جذب اعتبارات تسهیلات مسکن روستایی موفقیت های خوبی در استان سمنان کسب شده است، بیان کرد: توانسته ایم شاهد جذب ۹۱ درصدی تسهیلات در این سرفصل باشیم که سمنان را در زمره استان های موفق این حوزه کرده است.

وی با بیان اینکه رتبه اول کشور در پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی به میزان ۷۶ درصد به استان سمنان تعلق دارد، افزود: این موضوع نشان می دهد که دولت تمام توان خود را برای رفع مشکل مسکن مردم به کار بسته است.

به گزارش بازار، برای ساخت و ساز در بافت فرسوده سمنان وام ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha