۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴
ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد
رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس:

ساخت هر کیلومتر مترو حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد

رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی دولت‌ها به بودجه شهرداری‌ها تاکید کرد که مسئولیت توسعه حمل و نقل عمومی برعهده دولت است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن پیرهادی، با بیان اینکه دولت‌ها اقدام به تحریم شهرداری‌ها می‌کنند، گفت: ما به واسطه آلودگی هوایی که در شهر تهران وجود دارد یکی از کارهای اساسی که باید انجام دهیم توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است تقاضا برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مترو و قطار شهری به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن امکاناتش وجود دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته مسئولیت رفع مشکلات این بخش بر دوش شهرداری‌ها گذاشته شده و آنها به دلیل هزینه‌های بالایی که در حوزه جاری خود دارند توان اداره کامل حمل و نقل عمومی را ندارند و دولت‌ها باید در این زمینه به شهرداری‌ها کمک کنند.

پیرهادی بیان کرد: البته قانونگذار نیز این تکلیف را برعهده دولت‌ها گذاشته است و باید ۷۰ درصد هزینه مترو و ۹۰ درصد هزینه اتوبوس توسط وزارت کشور پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها عموما شهرداری‌ها را به عنوان یک نهاد عمومی در اولویت ارائه خدمات قرار نمی‌دهند و در گروه‌هایی قرار می‌دهند که بودجه به آنها نمی‌رسد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس، اظهار کرد: الان برای حفاری و سیگنالینگ هر کیلومتر مترو باید حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم بنابراین دولت باید برای تامین منابع مورد نیاز این بخش به شهرداری‌ها کمک کند چرا که تامین زیرساخت‌های مترو اقدامی ملی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر فشار تامین منابع مالی حوزه حمل و نقل عمومی تنها بر شهرداری‌ها تحمیل شود مجبور به انجام اقداماتی می‌شوند که مدیریت شهری را مختل می‌کند و هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کنند که آنها را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کند.

رئیس فراکسیون شوراها، مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت افزایش اعتبارات شهرداری‌ها در بودجه، تاکید کرد: بنده در این زمینه با رییس جمهور مکاتبه کردم تا عدد بودجه حمل و نقل عمومی را افزایش دهند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha