۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ارائه بیش از یک میلیون اظهارنامه گمرکی در ۱۰ ماهه سال جاری
رئیس کل گمرک ایران خبر داد

ارائه بیش از یک میلیون اظهارنامه گمرکی در ۱۰ ماهه سال جاری

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ اظهارنامه گمرکی ارائه شده است.

به گزارش بازار، محمد رضوانی‌فر امروز پنجشنبه در آیین رونمایی از اجرای فرایند سیستمی ابلاغ الکترونیکی در سامانه جامع گمرک اظهار داشت: از تعداد کل اظهارنامه های گمرکی دریافتی، کمتر از چهار درصد به اختلاف برخورده که برای آنها مطالبه‌نامه گمرکی صادر خواهیم کرد که این رقم شامل حدود پنج هزار مطالبه‌نامه می شود، به همین دلیل حجم چنین عملیاتی بسیار زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۹ هزار میلیارد تومان مطالبه‌نامه داشتیم که تاکنون چهار هزار میلیارد تومان آن وصول شده است، از سوی دیگر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه دریافت کردیم، برای یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز شناسه پرداخت صادر شده است و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم در فرایند رسیدگی قرار دارد.

رئیس کل گمرک با بیان اینکه فرایندهای رسیدگی زمان‌بر است، اما با الکترونیکی شدن سیستم‌های ابلاغ فرایندها کوتاه‌تر می‌شود، تاکید کرد: سال آینده تمرکز این سازمان بر تحول سامانه‌های گمرکی خواهد بود و در زیرمجموعه سامانه جامع گمرکی رونمایی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در روز ۶ بهمن، روز جهانی گمرک سامانه‌های جدید گمرک رونمایی می‌شود، تصریح کرد: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای تکالیف قانون بودجه به دنبال تسریع و تسهیل در فرایندهای گمرکی است.

رضوانی فر با بیان اینکه گمرک غرب تهران از سال ۱۳۵۴ راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: حجم صادرات از این گمرک در سال جاری به ۹۰۰ میلیون دلار شد که ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد، از سوی دیگر واردات از این گمرک به ۴۸۰ میلیون دلار رسیده است و پنج هزار اظهارنامه گمرکی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته هشت درصد را نشان می دهد.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha