۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
ادامه افزایش ارزش ین ژاپن در برابر دلار| احتمال چرخش در سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن
آخرین تحولات بازار فارکس؛

ادامه افزایش ارزش ین ژاپن در برابر دلار| احتمال چرخش در سیاست های پولی بانک مرکزی ژاپن

در پی انتشار خبر مربوط به تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای بازنگری در سیاست های پولی خود، صبح روز پنجشنبه ارزش ین این کشور در برابر دلار با جهشی چشمگیر روبرو شد.

به گزارش بازار؛ در پی انتشار خبر مربوط به تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای بازنگری در سیاست های پولی خود، صبح روز پنجشنبه ارزش ین این کشور در برابر دلار با جهشی چشمگیر روبرو شد.

بر اساس این گزارش، افزایش ارزش ین در برابر دلار در حالی رخ داده است که همزمان، شاخص دلار آمریکا پیش از سخنرانی امروز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در خصوص نرخ تورم و سیاست های آینده بانک مرکزی این کشور در خصوص تعیین نرخ بهره بانکی، به پایینترین حد خود طی هفت ماه گذشته رسید.

صبح پنجشنبه به وقت بازارهای آسیایی، ارزش ین با افزایش ۰.۸ درصد در برابر دلار مواجه شده که نرخ برابری جفت ارز ین/دلار را به ۱۳۱.۵ کاهش داد.

همزمان، «ساکتیاندی سوپات» رئیس بخش تحقیقات فارکس دفتر منطقه ای «مِی بانک» نیز طی سخنانی ابراز امیدواری کرد که تغییرات انجام شده از سوی بانک مرکزی ژاپن در خصوص اوراق قرضه صادر شده از سوی این بانک، چشم انداز ین را مثبت کرده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد: انتظار می رود در جلسه آینده مدیران ارشد بانک مرکزی ژاپن، پیش بینی ها در خصوص نرخ بهره بانکی مورد بازبینی قرار گرفته و بیانیه مهمی از سوی رئیس جدید این بانک منتشر شود که به احتمال زیاد، بیانگر تغییر سیاست های کلان بانک مرکزی خواهد بود.

همچنین، دیگر ارزهای بزرگ بازار فارکس نیز صبح امروز با افزایش نرخ برابری در مقابل دلار مواجه شدند. پوند انگلیس با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱.۲۱۶۹ افزایش یافته و جفت ارز یورو به دلار نیز با افزایش ۰.۱۱ درصدی خود به ۱.۰۷۷۶۵ رسید.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha