۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
ساخت و تکمیل ۶۹۶ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی

ساخت و تکمیل ۶۹۶ واحد کارگاهی در شهرک‌های صنعتی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: برای احداث هزار و ۷۴۶ واحد کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه ریزی کرده ایم که از این تعداد ۶۹۶ واحد کارگاهی تکمیل شده است.

به گزارش بازار، علی رسولیان در نشست بررسی عملکرد بودجه منابع داخلی و پیشرفت برنامه احداث مجتمع‌های کارگاهی کوچک گفت: از ۶۹۶ واحد تکمیل شده، ۲۲۲ واحد توسط شرکت‌های استانی و ۴۷۴ واحد توسط بخش خصوصی ساخته شده است، همچنین ۲۶۴ واحد کارگاهی نیز درحال احداث است.

وی افزود: فسخ قراردادها و اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌صورت ویژه باید در دستور کار قرار گیرد، و اراضی آزاد سازی شده نیز در شهرک‌ها و نواحی تقاضا محور از طریق مزایده به افراد دارای اهلیت و صلاحیت واگذار شود.

رسولیان با اشاره به این‌که ۸۵ درصد از هزینه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عملیاتی است، اضافه کرد: این سازمان به شدت به دنبال کاهش هزینه‌های غیرعملیاتی است و از این لحاظ در میان دستگاه‌های اجرایی جایگاه حائز اهمیتی دارد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: احداث شهرک‌های صنعتی انرژی خورشیدی که از ابتدای سال جاری آغاز شده، از افتخارات دولت سیزدهم است، که با این روش اراضی بیشتری به گستره شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش افزوده می‌شود، ضمن آن‌که احداث این گونه شهرک‌ها، مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را نیز برای متقاضیان به دنبال دارد.

رسولیان با بیان این‌که ایجاد شهرک‌های فناوری در کنار شهرهای بزرگ و تقاضا محور و همچنین پردیس‌های دانش بنیان به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود، تصریح کرد: سعی داریم زیرساخت‌های صنعتی را در مناطق کمتر توسعه یافته برای تسهیل حضور سرمایه گذاران و ارتقاء شاخص‌های سرمایه گذاری گسترش دهیم.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha