۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
توسعه بنادر در منطقه مکران
مدیرعامل سازمان‌ بنادر مطرح کرد

توسعه بنادر در منطقه مکران

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اضافه شدن بندر مکران به جمع بنادر بزرگ کشور خبر داد و گفت: توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش بازار، ‌علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی با تاکید بر نگاه ویژه‌ این سازمان به توسعه هرچه بیشتر سواحل مکران، خاطرنشان کرد: توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی است.

صفایی حمایت‌های تعرفه‌ای، تسهیل ارائه خدمات دریانوردی، سرمایه‌گذاری مستقیم در توسعه نگهداری و زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر و حمایت از تولید داخلی و بومی و توسعه سفرهای دریایی و مزیت‌بخشی به کریدورهای ترانزیتی وتقویت و فعال‌سازی ظرفیت‌های رقابتی بانکرینگ و توسعه سواحل مکران را از مهمترین رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اقتصاد دریایی ذکر کرد.

وی افزود: تلاش داریم تا چند بندر بزرگ دیگر به بنادر بزرگ کشور اضافه شود که یکی از آنها بندر مکران است که به محض اینکه زمین از سوی وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی تحویل داده شود کار آغاز خواهد شد. ضمن اینکه با توجه به اثرات بسیار زیاد اقتصادی بنادر کوچک بر اشتغال و معیشت مردم دارند، ۲۰ بندر در دست ساخت و توسعه داریم.

معاون وزیر راه وشهرسازی مهمترین‌ فعالیت‌های اصلی در اقتصاد دریایی را حمل‌ونقل و لجستیک دریایی، کشتی‌سازی، گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری، صید و صیادی و محصولات غذایی، استحصال انرژی و استخراج نفت و گاز و معدن کاری در فراساحل و فعالیت‌های دریایی و بندری عنوان کرد.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha