۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
واردات پارس جنوبی ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافت|رشد ۵۱ درصدی صادرات از گمرک منطقه ویژه
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واردات پارس جنوبی ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافت|رشد ۵۱ درصدی صادرات از گمرک منطقه ویژه

بوشهر- اسدی مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی از رشد ۵۱ درصدی صادرات از منطقه پارس جنوبی در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: واردات پارس جنوبی، ۶۰۰ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش یافته است.

سخاوت اسدی در حاشیه نشست مدیران صنعت نفت و گاز و پتروشیمی پارس جنوبی با آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی یک‌منطقه استراتژیک و حساس در صنعت نفت به شمار می‌رود و حجم بالای تولیدات و درآمد ارزی قابل توجهی ثبت کرده است.

وی افزود: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال تولید و دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و مدیران ارشد صنعت نفت در راستای تحقق عملی شعار سال اهتمام خاصی دارند.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: استقرار شرکت‌های دانش بنیان و فناور در منطقه ویژه پارس جنوبی از اقدامات موثری است که برای تقویت این حوزه انجام شده و این روند تداوم خواهد داشت.

تامین ۵۰ درصد قطعات و تجهیزات پارس جنوبی توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی

اسدی تصریح کرد: امسال بالغ بر ۵۰ درصد قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌ها و پالایشگاه‌های پارس جنوبی از شرکت‌های داخلی تامین شده که نقش شرکت‌های فناور و دانش بنیان در این مسیر غیر قابل انکار است.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۸.۵ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد دلار از پارس جنوبی صادر شده است.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی گفت: میزان واردات گمرک‌پارس جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و بخش عظیمی از نیاز منطقه ویژه، توسط شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

اسدی بیان کرد: حجم صادرات از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه امسال حدود ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد داشته است.

وی افزود: اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی نیز رشد محسوسی داشته و اکنون حدود ۴ هزار نیروی کاری جدید در پارس جنوبی، شاغل می‌شوند که اولویت با نیروهای بومی استان بوشهر است.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha