۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
پیش بینی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کنارگذر و کریدور شمال استان همدان
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان عنوان کرد:

پیش بینی ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کنارگذر و کریدور شمال استان همدان

همدان - مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تکمیل کنارگذر و کریدور شمالی استان همدان را شاه کلید توسعه پایدار این منطقه برشمرد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کنارگذر و کریدور شمال استان همدان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش حسینی عصر یکشنبه به همراه فرماندار شهرستان رزن و معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان همدان از عملیات اجرایی کنارگذر و کریدور شمال استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرایی و پیشرفت این طرح قرار گرفت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اهمیت پروژه‌های کنارگذر و کریدور شمال استان همدان که از پروژه‌های اولویت دار در سند راهبردی توسعه شهرستان رزن است، اظهار کرد: کریدور شمالی همدان به طول ۸۱ کیلومتر از چهار شهرستان فامنین، درگزین، رزن و کبودرآهنگ عبور می‌کند و آزادراه همدان-ساوه را به شیرین‌سو - زنجان متصل می‌کند.

وی افزود: این طرح با عنوان ساخت باند جدید اصله - کاج - قروه درگزین - رزن - دمق - اورقین مشخص شده که ۱۳.۵ کیلومتر آن در فامنین، ۱۳.۵ کیلومتر در درگزین، ۴۹ کیلومتر در رزن و پنج کیلومتر نیز در کبودرآهنگ واقع شده‌است.

داریوش حسینی در مورد مشخصات پروژه احداث بزرگراه تاکستان – رزن (کنارگذر رزن) گفت: عملیات اجرایی قطعه یک به طول ۲.۹ کیلومتر از سال ۹۵ شروع شده و هم اکنون از پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی برخوردار و در مرحله آسفالت ریزی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه یادآور شد: عملیات اجرایی قطعه دو این پروژه به طول ۵.۵ کیلومتر نیز از سال ۹۶ آغاز شده و هم اکنون ۳ کیلومتر آن در مرحله اتمام بیس و آماده آسفالت است.

وی افزود: این طرح از مهمترین طرح‌های شهرستان رزن است که بهره برداری از آن نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان دارد و آزاد راه همدان- ساوه را به شیرین سو- زنجان متصل می‌کند.

حسینی بابیان اینکه برای این پروژه اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ تخصیص یافته است، گفت: کریدور شمال استان همدان از مسیر اصله به اورقین به طول ۸۱ کیلومتر است که ۶۱ کیلومتر آن در حوزه شهرستان رزن قرار دارد.

وی اعلام کرد: بهره برداری از این طرح، بار ترافیکی وسایل نقلیه سنگین را به بیرون شهر منتقل می‌کند و باعث روان شدن ترافیک و کاهش تصادفات خواهد شد.

کد خبر: ۱۹٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha