۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
ترافیک هوایی در سراسر آمریکا فلج شد

ترافیک هوایی در سراسر آمریکا فلج شد

بروز آنچه مسئولان آمریکایی آن را نقص رایانه‌ای اعلام کردند، ترافیک هوایی را در سراسر ایالت متحده فلج کرد و هیچ هواپیمایی مجاز به برخاستن از فرودگاه‌های آمریکا نیست.

به گزارش بازار، اداره هوانوردی ایالات متحده روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای دستور تعلیق تمامی پروازهای داخلی در آمریکا را تا ساعت ۱۴ به وقت گرینویچ به منظور ترمیم نقصی که بر سیستم‌های رایانه‌ای آن تاثیر می‌گذارد، صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید به سرعت در واکنش به این رویداد اعلام کرد که مقام‌های مسئول در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از یک حمله سایبری ندیده‌اند.

اداره هوانوردی آمریکا اضافه کرده است که این سازمان به خطوط هوایی دستور داده است تا تمام پروازهای داخلی را تا ساعت ۹ صبح به وقت شرقی متوقف کنند تا به آژانس اجازه دهد صحت اطلاعات پرواز و ایمنی را تایید کند.

سایت ردیابی پرواز FlightAware بدون ذکر دلیل اعلام کرد که بیش از ۷۶۰ پرواز داخلی از ساعت ۶:۳۰ صبح امروز چهارشنبه به وقت محلی به تعویق افتاده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت Aena که این فرودگاه را اداره می‌کند، چند پرواز از فرودگاه مادرید به ایالات متحده نیز صبح امروز با تاخیر انجام شد.

این موضوع موجب کاهش ارزش سهام خطوط هوایی ایالات متحده در جلسه پیش از بازار روز چهارشنبه شده است.

اداره هوانوردی آمریکا در توییتر اعلام کرده است: اگرچه برخی از عملکردها شروع به بازیابی کرده‌اند، اما عملیات سیستم ملی فضای هوایی محدود است.

در همین پیوند یونایتد ایرلاینز اعلام کرده که به طور موقت تمام پروازهای داخلی خود را به تعویق انداخته است و زمانی که اطلاعات بیشتری از اداره هوانوردی ایالات متحده دریافت کند، شرایط به روز رسانی شده را منتشر خواهد کرد.

شرکت‌های هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا و ایرفرانس نیز اعلام کردند که به پروازهای خود به ایالات متحده و از ایالات متحده ادامه می‌دهند.

طبق داده‌های سیریوم (Cirium)، ۲۱ هزارو ۴۶۴ پرواز قرار است در روز جاری از فرودگاه‌های ایالات متحده انجام شود که ظرفیتی معادل ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر دارد.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha