۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
بیش از ۹۰ درصد نیروگاههای حرارتی از سوخت گاز استفاده می کنند
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران:

بیش از ۹۰ درصد نیروگاههای حرارتی از سوخت گاز استفاده می کنند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با توجه به کاهش چشمگیر دمای هوا در کشور به ویژه در استانهای نیمه شمالی لزوم رعایت مصرف بهینه انرژی در کشور جهت تامین برق مطمئن و پایدارضروری است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی افزود: بر اساس پیش بینی سازمان هوا شناسی از امروز تا اواخر هفته آینده شاهد کاهش دمای قابل ملاحظه ای در کل کشور به ویژه استانهای شمالی هستیم و با توجه به استمرار برودت هوا و در پی آن افزایش مصرف گاز به ویژه در بخش خانگی سوخت رسانی به نیروگاهها و تامین برق هموطنان دشوار خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد تولید برق نیروگاههای حرارتی که از سوخت گاز استفاده می کنند و با توجه به رکورد مصرف گاز در بخش های خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده کشور در روزهای اخیر ضروری است برای اینکه تامین سوخت نیروگاهها و تامین برق مطمئن و پایدار برای مردم با مشکل مواجه نشود کلیه هموطنان در مصرف انرژی صرفه جویی نمایند.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد : هم اکنون شبکه سراسری برق پایدار است و مشکلی درتامین برق مشترکان وجود ندارد. وزارت نیرو با توجه به کاهش ذخیره سوخت نیروگاهها اقداماتی جهت مدیریت مصرف انرژی از جمله کنترل روشنایی معابر و مدیریت مصرف بخشهای مختلف صنعتی و اداری اعمال کرده است ولی همچنان نیازمند صرفه جویی هموطنان در مصرف گاز و برق به میزان ۱۰ درصد می باشد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه همکاران شرکت پخش و پالایش فرآورده های نفتی و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را برای تامین سوخت نیروگاهها انجام میدهند افزود: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف انرژی از هموطنان عزیر درخواست می کنیم با رعایت الگوی مصرف و تنظیم دمای وسایل گرمایشی منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد به تامین برق و گاز پایدار هموطنان کشور عزیز مان کمک کنند.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha