۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
 واحد فرآوری ۳۰ معدن و محدوده معدنی در زنجان ایجاد شده است
رئیس صمت زنجان:

واحد فرآوری ۳۰ معدن و محدوده معدنی در زنجان ایجاد شده است

زنجان- گلشنی فرد، رئیس سازمان صمت زنجان گفت: در کنار احیای معادن راکد، برای جلوگیری از خام‌فروشی نیز واحد فرآوری ۳۰ معدن و محدوده معدنی در استان زنجان ایجاد شده است.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در استان زنجان ۴۵۳ معدن و محدوده معدنی احصاء شده است، گفت: از این تعداد ۲۸۰ معدن فعال است.

وی بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ معدن غیرفعال استان از طریق مزایده به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شده و دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان،با بیان اینکه در کنار احیای معادن راکد، برای جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی نیز واحد فرآوری ۳۰ معدن و محدوده معدنی ایجاد شده است،گفت: سالانه ۱۲ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.

گلشنی فرد با بیان اینکه بیش از سه هزار نفر در معادن این استان مشغول فعالیت هستند،تاکید کرد: از مجموع معادن استان زنجان ۷۵ معدن سنگ تزئینی از جمله گرانیت، تراورتن و مرمریت و سنگ چینی با ذخیره قطعی ۷۵ میلیون تن در استان وجود دارد.

وی ظرفیت استخراج اسمی سالانه معادن سنگ‌های تزئینی استان را ۳۹۰ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: طی سالجاری در راستای تحقق شعار سال،معادن غیر فعال استان فعال می شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha