۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
 افزایش نرخ آهن در بازار داخلی و جهانی

افزایش نرخ آهن در بازار داخلی و جهانی

روند افزایشی قیمت آهن آلات روز گذشته نیز در اکثر مبادی فروش قابل مشاهده بود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روند افزایشی قیمت آهن آلات روز گذشته نیز در اکثر مبادی فروش قابل مشاهده بود اما بخشی از بازار نیز تغییری در قیمت محصولات خود اعمال نکردند و شماری از کارخانه‌ها نیز به طور کلی اعلام قیمت نکردند.

بازار ارز هم همچنان بین کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومان شناور بود، به طوری که قیمت دلار در ابتدای روز در کانال۴۰ هزار تومانی بود اما در اواسط روز تا کانال ۴۱ هزار تومان افزایش یافت، در پایان روز هم مجددا اصلاح شد و در بازار آزاد حدود ۴۰ هزار و ۷۷۰ تومان مبادله شد.

بررسی نوسانات بازار آهن
شنیده‌ها از بازار میلگرد حاکی است که روز گذشته عمده مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار را ثابت اعلام کردند اما شماری از کارخانه‌ها نیز کاهش ۵۰ الی ۳۰۰ تومانی داشتند و چند کارخانه هم با افزایش ۲۰۰ تومانی همراه بود.

سیر افزایشی بازار پروفیل همچنان تداوم داشت به طوری که قیمت پروفیل حدود ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافت، قوطی پروفیل ضخامت ۲ میلیمتر عمدتا در کف از ورق گیلان حدود ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان و در سقف از ورق فولاد مبارکه حدود ۲۸ الی ۲۹ هزار تومان برآورد شد. قیمت لوله صنعتی، داربستی، گازی و انواع لوله‌ها نیز با افزایش ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومانی همراه بودند.

قیمت روز نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی در غالب مبادی فروش بدون تغییر قیمت عرضه شدند. قیمت روز تیرآهن در شماری از کارخانه‌ها ثابت بود اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان نوسانات متعددی داشت به طوری که برخی سایزها ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و برخی سایزها هم ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان کاهشی بود.

انواع ورق سرد و گرم نیز نوسانات متعددی داشتند، به این صورت که قیمت روز ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها حدود ۲۰۰ الی هزار تومان افزایش قیمت داشت، همچنین قیمت ورق گالوانیزه و روغنی با افزایش ۵۰۰ تومانی همراه بود. قیمت ورق رنگی نیز در برخی کارخانه حدود هزار تومان افزایش داشت.

روز گذشته برخی از مبادی فروش به طور کلی اعلام قیمت نکردند و برخی دیگر نیز به ویژه در بازار پروفیل بدون قاعده و مرز مشخصی افزایش قیمت چشمگیری را در محصولات خود اعمال کردند که به آشفتگی بازار منجر شد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز حدود ۲۱۱ هزار و ۵۷ تن میلگرد، نبشی، ناودانی، تیرآهن و ورق گرم B عرضه‌ می‌شود. از این میزان حدود ۱۸۴ هزار و ۹۴۲ تن به میلگرد اختصاص دارد که بیانگر کاهش ۷درصدی حجم عرضه این دوره است. نرخ پایه آن نیز ۱۷ هزار و ۴۶۸ تومان در نظر گرفته شده که کاهش قیمت ۲/۱ درصدی دارد.

همچنین حدود ۱۷ هزار و ۷۲۴ تن تیرآهن عرضه می‌شود که قیمت پایه این محصول هم حدود ۱۷ هزار و ۹۶۲ تومان در نظر گرفته شده است، گفتنی است حجم این دوره از عرضه تیرآهن حدود ۳۴ درصد افزایش دارد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: تأثیر معاملات بورس کالا دربازار آهن

گزارش‌ها از بازارهای جهانی نیز حاکی از افزایش قیمت فولاد است به طوری که بیلت منطقه CIS در هر تن حدود ۵۵۰ دلار اعلام می‌شود که حاکی از افزایش ۳۰ دلاری نرخ این محصول است؛ اسلب صادراتی این منطقه هم حدود ۴۱ دلار در هر تن افزایش قیمت داشته و حدود ۴۹۶ دلار مبادله می‌شود. اما بیلت صادراتی ایران تغییر قیمت نداشته و حدود ۴۷۷ دلار و ۵۰ سنت مبادله می‌شود، همچنین اسلب صادراتی ایران نیز ثابت اعلام شد و قیمت آن نیز ۴۰۴ دلار در هر تن گزارش می‌شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha