۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
بانک ها مکلف به ثبت اطلاعات تسهیلات قرض الحسنه در سامانه رفاه ایرانیان شدند
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲؛

بانک ها مکلف به ثبت اطلاعات تسهیلات قرض الحسنه در سامانه رفاه ایرانیان شدند

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی و دولتی مکلفند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده را به تفکیک شماره ملی در سامانه رفاه ایرانیان ثبت نمایند.

به گزارش بازار، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بانکها و مؤسسات اعتباری خصوصی و دولتی مکلفند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده را به تفکیک شماره ملی در سامانه مذکور ثبت نمایند و هرگونه پرداخت بر مبنای اطلامات مندرج در این سامانه خواهد بود.

بنا به تبصره ۱۷ لایحه بودجه سال آینده، کلیه دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت میکنند، مکلفند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده به تفکیک شماره ملی در سامانه مذکور ثبت نمایند و هرگونه پرداخت بر مبنای اطلاعات مندرج در این سامانه خواهد بود.

برخورداری هزینه‌های حمایتی پرداختی مؤسسات خیریه غیردولتی و خصوصی به اشخاص، از معافی‌های مالیاتی بند ط ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم علاوه بر تکالیف موضوع این ماده، منوط به ب اطمعات آن در سامانه مذکور است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان ثبت اطلاعات انجام شده و همچنین استعلام استحقاق سنجی افراد را برای مؤسسات خیریه مردم نهاد با رعایت محرمانگی اطلاعات فراهم نماید.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha