۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۷
 سرعت کند رشد اقتصادی انگلیس و افول بازار کار

 سرعت کند رشد اقتصادی انگلیس و افول بازار کار

مشاغل و دستمزدها در بریتانیا از زمان قرنطینه‌های همه‌گیری در اوایل سال ۲۰۲۱ با کندترین سرعت رشد کردند.

به گزارش بازار، نظرسنجی شرکت حسابرسی KPMG و کنفدراسیون استخدام (REC) بریتانیا که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد نگرانی از رکود در بریتانیا، کسب‌وکارها را مجبور به برنامه‌های استخدامی با به حداقل رساندن هزینه‌ها می‌کند.

طبق این گزارش، استخدام کارکنان دائمی در بریتانیا برای سومین ماه در ماه دسامبر کاهش یافت و با سریع‌ترین سرعت از زمان قرنطینه‌های همه گیری در اوایل سال ۲۰۲۱ کاهش یافت. مشاغل خالی با کمترین سرعت از ماه فوریه ۲۰۲۱ رشد کردند و با ضعیف‌ترین افزایش حقوق در ۲۰ ماه گذشته همراه شدند.

این نظرسنجی نشان داد که شروع حقوق برای کارکنان دائمی و نرخ دستمزد کارگران موقت با کمترین سرعت از ماه آوریل ۲۰۲۱ افزایش یافته، که نشان می‌دهد کارفرمایان در مورد استخدام محتاط‌تر شده‌اند و برنامه‌های استخدام کارگران را تا ماه ژانویه متوقف کرده‌اند و در انتظار گزارش بعدی در مورد چشم انداز سال جاری هستند.

گفته می‌شود که آشفتگی روابط صنعتی در بسیاری از بخش‌ها، همراه با کمبود کارکنان در همه بخش‌ها، به این معنی است که ممکن است افزایش دستمزد در کوتاه‌مدت کمی کاهش یابد. تورم یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های شرکت‌های استخدام در بریتانیا باقی می‌ماند، در حالی که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۲۳ کوچک شود. بانک مرکزی انگلستان از ماه دسامبر ۲۰۲۱ تا کنون ۹ بار نرخ بهره خود را افزایش داده تا بتواند رشد مارپیچی قیمت‌ها را مهار کند.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha