۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم
سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه خبرداد؛

تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم

تبریز- سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه از تلاش برای برقراری رویدادهای تجاری و اقتصادی بین تبریز و ارزروم خبر داد و گفت: در همین راستا از برگزاری همایش سرمایه گذاری طی سال آینده در تبریز استقبال می کنیم.

به گزارش بازار، محمد ابراهیمی در دیدار با شهردار تبریز اظهار کرد: خواهشمندیم اقدامات اولیه برای فراخوان این همایش انجام یافته و برنامه‌ها، تسهیلات، تشویقات و بسته‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری معرفی شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در ترکیه شرکت‌های بازرگانی و هلدینگ‌های علاقمند برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، افزود: تورم بالای ترکیه، سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای را مجاب به خروج سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و بخصوص سرمایه گذاری در تبریز کرده است.

وی با اشاره به برنامه های مشترک اجرا شده بین تبریز و ارزروم در گذشته، گفت: تلاش داریم این رویدادها را با دیگر شهرها همچون غازی انتپ نیز ادامه دهیم. مسائلی همچون خواهر خواندگی، برگزاری هفته‌های فرهنگی، رویدادهای بزرگ و ... می‌توانند بین تبریز و ارزروم و دیگر شهرهای ترکیه اتفاق افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مهمترین بحثی که از سال‌های گذشته بین دو طرف مطرح بوده، برقراری پرواز بین تبریز و ارزروم است. به طوری که می‌توانیم حداقل یک و یا دو پرواز رفت و برگشت به ارزروم و بالعکس به تبریز داشته باشیم.

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه ادامه داد: تجار، دانشجویان و ایرانی‌های بسیاری در منطقه هستند که برقراری پرواز بین دو شهر بدون شک جوابگو بوده و جزو ضروریات است.

ابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه بحث خواهر خواندگی بین تبریز و ارزروم طولانی نیست و می‌توان در این چارچوب توافق نامه‌هایی در چارچوب خواهرخواندگی از جمله تبادل تیم‌های ورزشی، هفته‌های فرهنگی و ... به اجرا درآید.

وی شهر تبریز را باعث افتخار برای ایران اسلامی دانست و گفت: تبریز نه تنها در شمالغرب کشور در تمام مسائل ورزشی، هنری، اقتصادی و ... قابل افتخار است بلکه در همه زمینه ها در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و یاسین بجانی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.

کد خبر: ۱۹۹٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha