۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
اجرای ۴هزار متر مکعب عملیات بند ملاتی در مسیر سیلاب‌های نهاوند
رئیس منابع طبیعی نهاوند عنوان کرد

اجرای ۴هزار متر مکعب عملیات بند ملاتی در مسیر سیلاب‌های نهاوند

همدان- رئیس منابع طبیعی نهاوند از اجرای ۴هزار متر مکعب عملیات بند ملاتی در مسیر سیلاب‌های نهاوند خبر داد و گفت: اجرای طرح های آبخیزداری خسارت سیلاب ها را کاهش می دهد.

حسن قیاسوند در گفتگو با خبرنگار بازار اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری را اقدامی در راستای مهار سیلاب برشمرد و گفت: آبخیزداری از طرح های مهم پیشگیری در هنگام وقوع سیل است که در نهاوند اقدام‌های مناسبی با تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اجرا شده تا خطر وقوع سیلاب را به طرز چشمگیری کاهش دهد.

وی گفت: طرح‌های آبخیزداری منجر به مهار روان آب و کاهش خسارت سیلاب، تقویت سفره آب‌های زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: طرح آبخیزداری سال گذشته برای کنترل و مهار سیلاب در پنج روستای شهرستان نهاوند تکمیل شد.

وی گفت: طرح آبخیزداری در روستاهای «دره میرزاخان»، «سهران» ، «گاماسیاب»، «تازه ناب» و «فارسبان» اجرا شد و در بارش‌های رگباری امسال هم این طرح‌ها سیلاب‌ها و روان آب‌ها را مهار و کنترل کردند.

قیاسوند با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری و افزایش پوشش گیاهی باعث نفوذ بیشتر آب در زمین و جلوگیری از بروز سیلاب می‌شود، افزود: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان ۴هزار متر مکعب عملیات بند ملاتی در مسیر سیلاب‌ها و ارتفاعات اجرا شد.

قیاسوند با تاکید بر اینکه طرح‌های آبخیزداری با کنترل سرعت سیلاب موجب نگهداشت رسوبات همراه سیل می‌شود که این رسوبات انباشت شده خاک غنی و حاصلخیز برای کشاورزی است و به عبارتی می‌توان گفت اجرای طرح‌های آبخیزداری تیری با چند نشان است که توجیه اقتصادی را نیز به همراه دارد، افزود: در شهرستان نهاوند ۹۳ هزار و ۵۸۱ هکتار مرتع، ۲۳ هزار هکتار اراضی جنگلی، هزار و ۴۴۱ هکتار جنگل طبیعی و ۶۸۵ هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد.

کد خبر: ۱۹٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha