۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
بازگشت ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان سمنان به چرخه تولید
استاندار سمنان خبر داد:

بازگشت ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان سمنان به چرخه تولید

سمنان – استاندار سمنان بابیان اینکه طی سال گذشته ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت، گفت: در این مدت ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به میزبانی اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در راستای ایجاد رونق تولید در سطح استان ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شد، اظهار داشت: در این مدت ۷۸ واحد تولیدی و صنعتی راکد استان به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه‌ای ۱۶۵ واحد صنعتی استان سمنان در سال گذشته بیان کرد: این طرح‌ها باهدف افزایش تولید باوجود فشارهای خارجی و تحریم‌های ناعادلانه اجرا شد و تأثیر مطلوبی در رونق تولید این واحدها داشت.

اجرای ۹۳ طرح اقتصادی در استان سمنان

استاندار سمنان بابیان اینکه ۹۳ طرح اقتصادی با پیشرفت کار بالای ۶۰ درصد در استان اجراشده است، خاطرنشان کرد: برق، آب و گاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان نباید به دلیل بدهی قطع شود و باید در این شرایط سخت اقتصادی تمامی مدیران دولتی در کنار صنعتگران باشند.

آشناگر با تأکید بر اینکه جهش تولید راهبرد مهمی برای ایجاد توسعه پایدار در کشور است، یادآور شد: مرور و رفع موانع  پیش روی تولید به تحقق شعار سال کمک شایانی می‌کند و باوجود محدودیت‌هایی که دولت دارد اما برای حمایت از صنعتگران در سال جاری به‌صورت ویژه تلاش می‌شود.

وی تحریم و فشارهای خارجی، کاهش فروش نفت و شیوع کرونا ویروس را از عوامل اصلی ایجاد بحران در اقتصاد کشور دانست و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های اصولی برای تحقق جهش در تولید ملی اقدام شود.

وصول مالیات مهمترین منبع درآمدی دولت

استاندار سمنان بابیان اینکه فشارهای خارجی و تحریم، رشد اقتصادی و فعالیت بنگاه‌های تولیدی را با کاهش مواجه کرده است، اضافه کرد: باید با اتخاذ رویه‌های کارشناسی برای تأمین بودجه سال جاری اقدام شود.

آشناگر با تأکید بر اینکه در این شرایط امکان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور وجود ندارد، ابراز داشت: می‌توان با تکیه‌ بر ظرفیت‌های‌ موجود و بازار سرمایه برای رونق و آبادانی کشور اقدام کرد و این در حالی است که برای رونق کسب‌وکار و توسعه کشور، گرایش اقتصادی از بانک محور به بورس محور روانه شده است و ورود مردم به بازار سرمایه می‌تواند برای تحقق شعار سال بسیار ارزشمند باشد.

وی بابیان اینکه بخش قابل‌توجهی از منابع درآمدی دولت برای تأمین بودجه سال جاری، مالیات است، عنوان کرد: به دلیل فشارهای خارجی و تحریم نمی‌توان از وصول این درآمد چشم‌پوشی کرد.

خسارت کرونا به کسب‌وکارهای خرد

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار در استان فراهم است و باید از منابع موجود برای توسعه، عمران و آبادانی بهره برد، گفت: شیوع کرونا ویروس، به کسب‌وکارهای خُرد خسارت وارد کرد که باید برای جبران و حمایت از این واحدها اقدام شود.

آشناگر در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم استان سمنان در شاخص فلاکت بیان کرد: تاکنون اقدامات مطلوبی برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در استان انجام‌شده است.

وی حذف قوانین مخل تولید به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایف نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم برشمرد و افزود: اقتصاد جهانی به‌واسطه شیوع کرونا ویروس ملتهب است و این التهاب اقتصاد کشور ما را هرچند اندک تحت تأثیر قرار داده است که با مدیریت اصولی می‌بایست از این بحران عبور کرد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در کشور منابع خوبی برای درآمدزایی و رفع مشکلات اقتصادی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها به نحو شایسته‌ای بهره برد، یادآور شد: تغییر نگرش و اصلاح رفتار اقتصادی برای توسعه و رونق و جهش تولید مورد توجه باشد و باید با عزمی همگانی برای حمایت از بخش خصوصی اقدام شود.

کد خبر: ۱۹٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha