۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
۵۳ درصد پرونده‌های قاچاق در اردبیل متعلق به کشف گمرک است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۵۳ درصد پرونده‌های قاچاق در اردبیل متعلق به کشف گمرک است

اردبیل- تقوی، مدیرکل گمرکات اردبیل گفت: تشکیل ۳۰۵ پرونده قاچاق به ارزش ریالی ۵۶۶ میلیارد ریال در ۹ ماهه امسال محقق و در حال حاضر ۵۳ درصد پرونده‌های قاچاق استان متعلق به کشف گمرک است.

پرویز تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تشکیل ۳۰۵ پرونده قاچاق به ارزش ریالی ۵۶۶ میلیارد ریال در ۹ ماهه امسال در استان اردبیل توسط گمرک محقق شده و در حال حاضر ۵۳ درصد پرونده‌های قاچاق متعلق به کاشف گمرک است.

وی بیان کرد: گمرکات اردبیل به واسطه گمرک مرزی بیله سوار جزو ۱۱ حوزه نظارت گمرکات کشور و نهمین گمرک ترانزیتی از ۱۶۴ گمرک محسوب می‌شود که در حدود ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در استان طی امسال محقق شده و روزانه ۲۰۰ دستگاه ترانزیت از گمرک وجود دارد که در بحث درآمد با رشد ۴۲۳ درصدی روبه‌رو است.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تامین و نصب و راه اندازی دستگاه ایکس ری کامیونی در گمرک بیله سوار در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه به دنبال تشدید نظارت‌ها برای تحقق اهداف مورد نظر و بهبود وضعیت موجود استان هستیم.

تقوی بیان کرد: اقدامات لازم در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و اعمال مجرمانه فرصت‌طلبان و سودجویان که موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده در دستور کار قرار گرفته و باید با تمام توان خود برای مدیریت شرایط و رفع کمبودها و مشکلات توجیهی و نظارت بر ضعف و کاستی‌ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: امید می‌رود بتوانیم در راستای توسعه اقتصاد و حوزه صادرات و تجارت برنامه‌ریزی‌های لازم را به عمل آورده و با حل مشکلات و موانع موجود به تمامی اهداف مورد نظر در این زمینه جامه عمل بپوشانیم که این موضوع در حال حاضر جزو اولویت‌های اساسی به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha