۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸
۱۵ طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان سمنان اجرا می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۱۵ طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- احسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: ۱۵ طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان اجرا می شود که ۱۱ مورد آن به وزارت نیرو واگذار شده است.

حمید احسانی در گفتگو با خبرنگار بازار، از اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی در استان سمنان خبر داد و تاکید کرد: این طرح ها مصوب شورای عالی آب در سال ۹۳ تصویب شد و در استان سمنان مشتمل بر ۱۵ پروژه می شود و مسئولیت مستقیم ۱۱ پروژه به وزارت نیرو واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی شرکت‌های حفار و نصب دستگاه‌های مکان یاب بر روی دستگاه‌های حفاری و جایگزینی چاه‌های کشاورزی با پساب در دشت های ممنوعه را از دیگر پروژه‌های طرح احیا برشمرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، بیان کرد: تقویت و استقرار گروه‌های گشت و بازرسی با هدف شناسایی و جلوگیری از بهره‌برداری غیرمجاز و کنترل بهره‌برداری از چاه‌های مجاز دارای پروانه بهره‌برداری از جمله این طرح ها است.

احسانی بیان کرد: تهیه و نصب کنتورهای حجمی و هوشمند آب و برق، اطلاع‌رسانی و ایجاد سامانه پایش کنترل برداشت از چاه‌ها با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز و ایجاد تعادل بین تغذیه و تخلیه منابع آب زیرزمینی در سالهای مختلف از دیگر طرح های تعادل بخشی در استان است.

کد خبر: ۱۹۹٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha