۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷
ارز ۲۸ هزار تومانی سبب بروز رانت می شود
رئیس خانه صمت مازندران:

ارز ۲۸ هزار تومانی سبب بروز رانت می شود

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران با اشاره به درنظر گرفتن نرخ ۲۸ هزار تومانی ارز گفت: این ارز سبب بروز رانت در کشور می شود.

سید مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که جغرافیای مازندران شرایط ویژه ای در حوزه اقتصاد و صنعت دارد، گفت: به رغم همه پتانسیل ها حال صنعت و اقتصاد خوب نیست و این ناشی از مسائل مدیریتی است.

وی با اشاره به افت در فرایند تولید و اقتصاد گفت: وضعیت هر سال بدتر از سال قبل می شود و تلاشی برای اصلاح وضعیت صورت نمی گیرد.

وی با اشاره به ضعیف بودن مجلس برخورد منفعلانه با موضوعات را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: همچنین تشکل های خصوصی ما نیز چنگی به دل نمی زند و متاسفانه مکانیزم های به گونه ای طراحی شده که تعامل نخبگان با بخش صنعت قطع است.

رضوی یادآور شد: تورم بالای ۴۸ درصدی، وضعیت نابسامان ارزی از مشکلات به شمار می رود و ارز ۲۸ هزار تومانی فرزین با اختلاف ۱۲ هزار تومانی ۳۵ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد می کند.

رئیس خانه صمت مازندران تصریح کرد: با ثابت نگه داشتن ارز و یا چند نرخی کردن آن به هدف نخواهیم رسید و نباید این اشتباه را تکرار کرد و علاوه بر این وجود فساد متکثر و نابودی طبقه متوسط از دیگر چالش های فراروی است.

وی گفت: در حال حاضر طبقه متوسط توان خرید کتاب و سینما رفتن ندارد و اکنون طبقه متوسط وجود ندارد و فقط دو طبقه بالا و پایین داریم.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha