۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
بررسی وضعیت مسکن جامعه ایثارگری با حضور رئیس بنیاد شهید
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

بررسی وضعیت مسکن جامعه ایثارگری با حضور رئیس بنیاد شهید

سخنگوی کمیسیون عمران گفت: طبق گزارش‌های ارائه شده حدود ۶۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور فاقد مسکن بوده که حدود ۱۸۰ هزار نفر از آنها نیز حتی توان تامین آورده اولیه مسکن را هم ندارد.

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۲۰ دی ماه )کمیسیون عمران مجلس از حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: آقای قاضی زاده هاشمی به همراه معاونان خود با حضور در نشست کمیسیون عمران مجلس گزارشی از وضعیت کلی فعالیت‌های بنیاد شهید، وضعیت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا و ساماندهی مزار و گلزار شهدا ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده حدود ۶۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور فاقد مسکن بوده که حدود ۱۸۰ هزار نفر از آنها نیز حتی توان تامین آورده اولیه مسکن را هم ندارد لذا دولت حتما باید در زمینه رفع مشکلات این افراد اهتمام لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: همچنین از حدود ۱۹ هزار گلزار شهدای موجود در کشور حدود ۳ هزار گلزار شهدا نیازمند ساماندهی هستند که برای تامین اعتبارات آنها در لایحه بودجه پیش بینی‌های صورت خواهد گرفت. همچنین تعداد کمی از املاک تحت اختیار بنیاد به دلیل اینکه در تصرف دستگاه‌های اجرایی هستند، امکان مولدسازی و فروش را دارند.

سخنگوی کمیسیون عمران عنوان کرد:طبق گزارش معاون تعاون بنیاد شهید طرحی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد و با زمین ها تحت تملک این مجموعه تدوین و اقداماتی انجام شده که برای تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات به کمک دولت نیازمند است. از این رو مقرر شد جلسه مشترکی میان وزارت راه و بنیاد شهید برای رفع مشکلات تامین زمین جامعه ایثارگران برگزار شود. اعضای کمیسیون عمران نیز آمادگی دارند برای رفع مشکلات عمرانی و مسکن جامعه ایثارگری کمال همکاری را با بنیاد شهید داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha