۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار
مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور خبر داد؛

برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار

ایلام- مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور از برنامه ریزی برای افزایش سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار خبر داد و گفت: این طرح به منظور بهبود وضعیت تولید علوفه صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، ترحم بهزاد ظهر سه شنبه در بازدید از طرح های منابع طبیعی ایلام با اشاره به کاهش علوفه در مراتع کشور اظهار کرد: به منظور بهبود وضعیت تولید علوفه در مراتع، طرح پنج ساله ای در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده که در پایان آن، سطح زیر کشت علوفه در مراتع کشور به ۵۰ میلیون هکتار خواهد رسید.

مدیر کل امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور گفت: سال گذشته تولید علوفه در مراتع کشور بیش از ۱۰ میلیون تن بوده که امسال به ۷ میلیون تن کاهش یافته است.

وی افزود:در قالب این طرح، سالانه ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کم بازده، زیر کشت علوفه‌های مرتعی می‌رود و در پایان پنج سال یک میلیون هکتار علوفه در مراتع کشور تولید می‌شود.

بهزاد همچنین با اشاره به وجود دام مازاد در مراتع کشور گفت: بر اساس استانداردهای موجود، باید ۳۸ میلیون واحد دامی در ۸۴ میلیون هکتار مرتع تعلیف شود این در حالی است که هم اکنون ۸۰ میلیون واحد در این میزان مراتع کشور تعلیف می‌شوند.

مدیر امور مراتع سازمان منابع طبیعی کشور در ادامه اضافه کرد: از راهکارهای مهم در حال اجرا برای حفظ مراتع موجود، سوق دادن بهره برداران مراتع به سمت فعالیت‌های همچون زنبورداری و کشت گیاهان دارویی است.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha