۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
استان سمنان رتبه چهارم کشوری را در بهبود فضای کسب‌وکار به خود اختصاص داد
‌رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

استان سمنان رتبه چهارم کشوری را در بهبود فضای کسب‌وکار به خود اختصاص داد

سمنان – رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه این استان در پاییز ۹۸ در بخش بهبود فضای کسب‌وکار با یک پله ارتقاء در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت، گفت: این آمار در زمستان سال گذشته نزولی بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علی‌اصغر جمعه‌ای ظهر یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان ضمن بیان اینکه لازم است تا تمامی مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان در گام اجرایی قرار گیرد، اظهار داشت: بر اساس آمار، استان سمنان در پاییز ۹۸ در بخش بهبود فضای کسب‌وکار با یک پله ارتقاء در جایگاه چهارم کشور قرار گرفت اما این آمار در زمستان سال گذشته نزولی بوده است.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به فشارهای خارجی، برخی از ردیف‌های اعتباری بودجه سال ۹۹ محقق نشود، تصریح کرد: جلوگیری از تداوم این رویه برای عدم افزایش فشار به واحدهای تولیدی استان منجر می‌شود.

ضرورت اعمال بخشودگی قبوض واحدهای تولیدی استان سمنان

رئیس اتاق بازرگان استان سمنان با تأکید بر اینکه به دلیل تحریم و فشارهای خارجی و همچنین شیوع کرونا ویروس باید فشارهای مالیاتی بر روی واحدهای تولیدی و صنعتی کاهش یابد، خاطرنشان کرد: اجرای طرح امحال در پرداخت قبوض برق، آب، گاز و تأمین اجتماعی از سوی دستگاه‌های خدماتی استان به‌صورت ۱۰۰ درصدی در دستور کار قرار گیرد.

جمعه‌ای یادآور شد: بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، طرح بخشودگی در پرداخت برق، آب و گاز می‌بایست، سه‌ماهه باشد اما واحدهای تولیدی در استان خواستار اجرای این طرح به مدت شش ماه هستند.

وی بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۲ جلسه اصلی، ۲۹ جلسه فرعی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان سمنان برگزار شد، بیان کرد: ۱۹ مصوبه ملی و ۱۷ مصوبه استانی در این نشست‌ها به تصویب اعضا رسیده است.

گرانی‌ حمل‌ونقل یکی از چالش‌های اساسی در صادرات

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه ۲۶ درصد از مصوبه‌های ملی و ۷۶ درصد از مصوبه‌های استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته در گام اجرایی قرار گرفت، تصریح کرد: گرانی‌ حمل‌ونقل یکی از چالش‌های اساسی در صادرات است که باید دولتمردان برای رونق صادرات برای رفع این دغدغه اقدام کنند.

جمعه‌ای گفت: چهار میلیارد تومان از سوی اتاق بازرگانی سمنان برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان‌های درگیر با کرونا در استان پرداخت شد.

کد خبر: ۱۹٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha