۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
کشت جایگزین در قالب کشاورزی قراردادی انجام شود
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

کشت جایگزین در قالب کشاورزی قراردادی انجام شود

گرگان- عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان در قالب قراردادهایی با بخش خصوصی به کشت جایگزین محصولات کشاورزی بپردازند تا هنگام برداشت به چالش نبود بازار مواجه نشوند.

محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: زارعان با انعقاد قرارداد با بخش خصوص مانند شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه تولیدات کشاورزی به کشت های جایگزین مشغول شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان افزود: برای فراهم شدن بازار اقتصادی محصولات کم آب بر مانند کنجد، گیاهان دارویی بهترین گزینه پیش رو کشت قراردادی تولیدات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اگر کشاورزان کشت جایگزین را در قالب الگوی کشت انجام دهند از حمایت های دولتی بهره مند می شوند، یادآورشد: در کشت قراردادی، نهاده های کشاورز در اختیارش قرارداده و تنها دغدغه زارعان تولید است.

عباسی ادامه داد: تمامی تولیدات کشاورزی قابلیت خرید تضمینی ندارند و نمیتوان خرید آن را به دولت واگذار کرد بنابراین بخش خصوص در این حوزه می تواند یاری دهنده کشاورزان باشند.

به گفته وی، ترویج استفاده از کشت های جایگزین مانند گیاهان دارویی و کنجد از مهمترین سیاست های دولت برای مقابله با خشکسالی بر اقتصاد کشاورزان گلستانی بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: تامین نهاده، بیمه محصول، خرید با قیمت بالاتر و حذف دلال از مزایای مهم کشت قراردادی است.

وی گفت: با توجه به مزایا کشت قراردادی کشاورز می تواند کشت جایگزین را به همراه بخش خصوصی رونق ببخشد ضمن اینکه در برابر کم آبی با چالش مواجه نخواهند شد.

عباسی کشت قراردادی منجر به پایداری تولید دانست و عنوان کرد: با همکاری شرکت های خصوصی و دستگاه هایی مانند غله و وزارت جهاد کشاورزی شرایطی بوجود آمده تا ضمن حمایت از کشاورزان برای تامین نهاده و بیمه محصولات، خرید محصولات نیز تسهیل شود تا دست دلالان از بازار تولید محصولات کشاورزی کوتاه شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha