۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کمبود و گرانی خمیر مایه در گلستان هزینه نانوایان را افزایش داد
یک نانوای گلستانی:

کمبود و گرانی خمیر مایه در گلستان هزینه نانوایان را افزایش داد

گرگان- خموشی، نانوای گلستانی گفت: گرانی و کمبود خمیر مایه به واحدهای نانوایی هزینه زیادی متحمل کرده که این روند تداوم فعالیت در این حرفه را دشوار می کند.

محمدرضا خموشی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هوشمند سازی کارتخوان نانوایی ها در راستای کاهش خروج آرد از واحدها فرآیند موثری بود اما مالیاتی که در آینده برای نانوا در نظر گرفته می شود چالش دیگری است.

این نانوای گلستانی افزود: محدودیت توزیع خمیرمایه معضلاتی را برای واحدهای خبازی ایجاد کرده از سوی دیگر گرانی این محصول هزینه های تولید نان را افزایش داده است.

به گفته وی، هر کیسه ۱۰کیلویی خمیر مایه بیش از ۸۰۰ هزار تومان تهیه می شود و این در حالی است که در گذشته قیمت بسیار کمتر بوده است.

خموشی با بیان این نکته که خمیر مایه توسط افراد سودجو در انبارها دپو شده، یاد آورشد: به اینترتیب باید به واسطه دلال ها این کالا را با قیمت بسیار بالایی تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه یارانه نان باید به مصرف کننده مستقیم عرضه شود، اضافه کرد: نباید واحدهای خبازی را در این چرخه دخیل می کردند و مبلغ یارانه را به انتهای زنجیره یعنی مصرف کنندگان می دادند.

این نانوای گلستانی ادامه داد: فقدان مقدار مناسب خمیر مایه در کیفیت نان تاثیر مستقیم دارد و در نهایت موجب ناراضی مردم خواهد شد.

وی افزود: ۱۵ درصد هزینه ای که دولت به واحد های خبازی می پردازد کفاف هزینه های تولید را نمی دهد و با وعده های پوچ نمی توان نانوایی را سرپا نگه داشت.

خموشی در پایان یادآورشد: واحدهای خبازی نیاز مبرم به حمایت دولت دارند تا از نظر نقدینگی و سرمایه در گردش تامین شوند.

کد خبر: ۱۹۹٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha