۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
مفهوم ماکسیمالیست بیت کوین چیست؟

مفهوم ماکسیمالیست بیت کوین چیست؟

اجازه دهید پیش از آنکه به توضیح مفهوم ماکسیمالیست بیت کوین بپردازیم، این عبارت را ترجمه کنیم.

به گزارش بازار، اجازه دهید پیش از آنکه به توضیح مفهوم ماکسیمالیست بیت کوین بپردازیم، این عبارت را ترجمه کنیم. بیت کوین را که همه می‌دانیم چیست، اولین و بزرگترین ارز دیجیتال دنیا، پایه‌گذاری‌شده توسط شخصی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو و آغازگر جنبشی سیاسی-اجتماعی-اقتصادی به نام صنعت کریپتوکارنسی. اما ماکسیمالیست (Maximalist) عبارتی به زبان لاتین است که ترجمه فارسی آن می‌شود «حداکثرگرا». حال بهتر می‌توانیم مقاله ماکسیمالیست بیت کوین را مطالعه کنیم.

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟

حداکثرگرایان بیت کوین بر این باورند که BTC محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان و تنها دارایی دیجیتالی است که در آینده مورد نیاز خواهد بود. ماکسیمالیست‌ها بر این باورند که دیگر ارزهای دیجیتال از بیت کوین پایین‌تر هستند. ایدئولوژی ماکسیمالیسم بر این عقیده است که هیچ کدام از ارزهای دیجیتال دیگر، با آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو (مستعار) که بیت کوین را در سال ۲۰۰۹ ایجاد کرد، مطابقت ندارند.

بیت کوین با ارزهای صادر شده توسط دولت که فیات نام دارند (دلار، پوند، مارک، یورو، ین، یوان و…) در تضاد است. ارزهای فیات تحت مدیریت یک مرجع مرکزی هستند و به عنوان ارزهای متمرکز (Centralized) شناخته می‌شوند. در مقابل، بیت کوین نامتمرکز (Decentralized) بوده و بلاک‌چین آن یک دفتر کل توزیع‌شده عمومی است. این یعنی تراکنش‌ها شفاف بوده و با مشارکت‌کنندگان شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

با این حال، علی‌رغم محبوبیت بیت کوین به عنوان یک دارایی دیجیتالی پرمعامله، ایجاد آن به ایجاد بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر منجر شده است. حداکثرگرایان بیت کوین بر این باورند که این ارزهای دیجیتال دیگر (آلت کوین‌ها) غیر ضروری و «درجه دو» هستند.

درک ماکسیمالیسم بیت کوین

اگرچه ممکن است کار ساتوشی ناکاموتو اولین تلاش برای ایجاد یک ارز دیجیتال نامتمرکز نبوده باشد، اما بدون شک تاکنون موفق‌ترین بوده است. حداکثرگرایان معتقدند که شبکه بیت کوین هر آنچه را که سرمایه‌گذاران در آینده می‌خواهند، در یک ارز دیجیتال فراهم می‌کند. به این ترتیب، حداکثرگرایان بدون هیچ عذرخواهی‌ای با انحصارگری بیت کوین (یا حداقل در مورد اجتناب‌ناپذیر بودن آن) در مقطعی در آینده موافق هستند.

ویتالیک بوترین، توسعه‌دهنده اتریوم در سال ۲۰۱۴ درباره ایده ماکسیمالیسم بیت کوین اظهار نظر کرد. او در ادامه دیدگاه ماکسیمالیست‌ها را اینگونه تشریح کرد:

«این ایده [می‌گوید] که یک محیط از چند ارز دیجیتال رقیب، نامطلوب است، راه‌اندازی یک کوین دیگر اشتباه است و اینکه  بیت کوین در صحنه رمزارزها موقعیتی انحصاری پیدا کند، هم درست و هم اجتناب ناپذیر است.»

بوترین فلسفه ماکسیمالیسم را اینگونه متمایز کرد:

«یک تمایل ساده برای حمایت از بیت کوین و بهبود آن؛ چنین انگیزه‌هایی بی‌تردید سودمند هستند... این نسبتاً موضعی است که [می‌گوید] ساختن چیزی بر روی بیت کوین تنها راه صحیح انجام کارها بوده و انجام هر کار دیگری غیراخلاقی است. ماکسیمالیست‌های بیت کوین اغلب از "اثرات شبکه" به عنوان استدلال استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که مبارزه با آنها بیهوده است.»

مفهوم ماکسیمالیست بیت کوین چیست؟

استدلال‌های ماکسیمالیست‌های بیت کوین

ماکسیمالیست‌ها گروهی پر سر و صدا از حامیان بیت کوین هستند و آن را در جایگاهی بالاتر از سایر ارزهای دیجیتال مورد حمایت قرار می‌دهند. برخی از دلایل حداکثرگرایان برای طرفداری بیت کوین موارد زیر هستند:

شبکه بیت کوین

امروزه بسیاری از ماکسیمالیست‌های بیت کوین از این ایده حمایت می‌کنند که موفقیت یک ارز دیجیتال، به شبکه بلاکچین زیربنایی آن وابسته است. شنیدن این ایده رایج است که اگرچه سایر ارزهای دیجیتال ممکن است تغییراتی را بر اساس فرض اصلی بیت کوین که برای رسیدگی به مسائل ذاتی در شبکه آن طراحی شده‌است ارائه دهند، اما نشانگر نهایی موفقیت، طول و قدرت یک بلاکچین است. از آنجایی که شبکه زیربنایی بیت کوین همانقدر که فکر می‌کنیم قوی است و از آنجایی که ویژگی‌های هر ارز دیجیتال خاصی می‌تواند آزادانه توسط ارز دیجیتالی دیگر انتخاب شود، خود شبکه مهم‌ترین عامل است.

بیت کوین به خوبی تثبیت شده است

استدلال دیگر برای دیدگاه ماکسیمالیسم این اصل است که ابزارهای مالی جدید باید با مانع سختی برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران روبرو شوند. با وجود اینکه ارزهای دیجیتال به شکلی تصاعدی محبوبیت کسب کرده‌اند و بسیاری به خرید BTC‌ می‌پردازند، هنوز هم تعداد زیادی از موسسات مالی بزرگ و سرمایه‌گذاران فردی وجود دارند که ترجیح می‌دهند خارج از بازار باشند.

ماکسیمالیست‌های بیت کوین بر این باورند که روند ادغام کامل ارزهای دیجیتال در دنیای جریان اصلی مالی و سرمایه‌گذاری، به کندی پیش خواهد رفت. در نتیجه، خارجی‌ها احتمالاً بیشترین توجه را به قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شبکه‌ها خواهند داشت. در مورد ارزهای دیجیتال، معتبرترین گزینه بیت کوین و محتمل‌ترین عمل خرید بیت کوین است.

با ظهور ده‌ها ارز دیجیتال جدید و آزموده‌نشده، بیت کوین دارای یک مزیت قوی است: قابلیت اثبات اطمینان و رسیدن به موفقیت. هنگامی که سایر شبکه‌های ارز دیجیتال از هک یا تبلیغات منفی رنج می‌برند، حداکثرگرایان بیت کوین تمایل دارند این موضوع را به عنوان مدرک دیگری در حمایت از استدلال خود ببینند.

معاملات بیت کوین روی آلت‌کوین‌ها اثر دارد

استدلال نهایی برای فلسفه ماکسیمالیسم، مربوط به تنوع در یک سبد سرمایه‌گذاری است. بنابراین این استدلال، از آنجایی که قیمت BTC به طور گسترده‌ای بر قیمت آلت‌کوین‌ها تأثیر می‌گذارد، سرمایه‌گذاری در آلت‌کوین‌ها ممکن است راهی نامطمئن برای تنوع‌بخشی به دارایی‌های ارز دیجیتال شخص باشد.

سپس استدلال به این نتیجه می‌رسد که سرمایه‌گذاران بهتر است به جای اینکه با سرمایه‌گذاری در کوین‌ها یا توکن‌های دیگر روی پول خود ریسک کنند، در بهترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. با این حال، افزایش قیمت بیت کوین همیشه هم باعث رشد آلت کوین‌ها نشده‌است. اما احتمالاً حداکثرگرایان استدلال خواهند کرد که این به دلیل کیفیت پایین آلت کوین‌ها است.

منبع :

https://wallex.ir/blog/bitcoin-maximalism/

کد خبر: ۱۹۹٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha