۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
نظام چندلایه تأمین اجتماعی به میراث برنامه‌های توسعه‌ای تبدیل شده است
نماینده مردم تهران در مجلس:

نظام چندلایه تأمین اجتماعی به میراث برنامه‌های توسعه‌ای تبدیل شده است

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در خصوص استقرار نظام چندلایه تأمین اجتماعی در دو برنامه توسعه‌ای تکلیف بر روی دولت‌های وقت بوده و اکنون که در پایان برنامه ششم هستیم تاکنون این مهم اجرایی نشده است.

به گزارش بازار، فاطمه قاسم پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۰ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد ارزیابی ابعاد چالشی صندوق‌های بازنشستگی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی مربوطه گفت: در آستانه میلاد مبارک حضرت زهرا (س) قرار داریم؛ این روز مبارک را به مردم عزیز کشور تبریک عرض می‌کنم. همچنین روز زن و روز مادر را نیز به مادران این سرزمین تبریک می‌گویم.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضروری است از رهبر معظم انقلاب تشکر کنم که هفته گذشته اقشار مختلف بانوان را به حضور پذیرفتند و در بیانات خود ضمن تأکید بر چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی در موضوع زن و خانواده، افق‌های جدیدی را برای حل مسائل زنان گشودند که امیدوارم مجلس شورای اسلامی در کنار سایر قوا در راستای گفتمان انقلاب گام‌های اساسی بردارد.

وی افزود: یکی از نکات حائز اهمیت در فرمایشات مقام معظم رهبری که باید سرلوحه کار ما به عنوان قانونگذار قرار گیرد موضوع توجه به ظلم به زن در خانواده و ضرورت حمایت قوانین به صورت قوی و محکم به زنان در راستای حفظ خانواده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در موضوع صندوق‌های بازنشستگی که در دستور کار نشست امروز قرار دارد در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغ شد و مقرر شد دولت طی ۶ ماه برنامه‌ تحقق این سیاست‌ها را که شامل تدوین لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی می‌شود را ارائه کند که به علت عدم ثبات مدیریتی در وزارتخانه تعاون که متأسفانه پس از گذشت ۹ شاهد اقدامی در این راستا نیستیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید در این راستا با سرعت بیشتری مسائل را دنبال کند.

قاسم‌پور عنوان کرد: موضوع بعدی مسئله استقرار نظام چندلایه تأمین اجتماعی است که متأسفانه در دو برنامه توسعه‌ای تکلیف بر روی دولت‌های وقت بوده و اکنون که در لحظات پایانی برنامه ششم هستیم تاکنون این مهم اجرایی نشده و احتمالا این ماده قانونی قرار است به میراث برنامه‌ها تبدیل شود و به برنامه هفتم نیز منتقل می‌شود هرچند سازمان برنامه جدیتی برای اصل برنامه هفتم تا به امروز نداشته است.

وی ادامه داد: بدون استقرار نظام چند لایه تأمین اجتماعی، اهدافی که در سیاست‌ها به منظور کارآمدسازی و توانمندسازی اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شده محقق نمی‌شود و لازم است این نظام به سرعت پیگیری شود. در صحبت‌های وزیر نیز به این مسئله اشاره شد اما دلیل اینکه چرا این موضوع پیگیری نمی‌شود سوال ما نیز است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی بیمه‌های حمایتی موضوع دیگر است، در سیاست‌ها آمده باید از انباشت بدهی دولت به صندوق‌ها جلوگیری شود پس لازم است دولت برای ساماندهی بیمه‌های حمایتی برنامه داشته باشد تا از یک سو شاهد این نباشیم که جامعه هدف بی‌بهره باشد و از سوی دیگر انباشت بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی را شاهد نباشیم.

قاسم‌پور افزود: بودجه کشور صرف جبران خسارت دو صندوق می‌شود و تا به امروز دولت برنامه‌ای در خصوص پایدارسازی و توانمندسازی صندوق‌ها ارائه نکرده است. /

کد خبر: ۱۹۹٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha