۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
اجرای طرح‌های جدید پرورش میگو در ۵۸ روستای ساحلی استان بوشهر| ایجاد ۱۱ هزار شغل جدید در آبزی‌پروری
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

اجرای طرح‌های جدید پرورش میگو در ۵۸ روستای ساحلی استان بوشهر| ایجاد ۱۱ هزار شغل جدید در آبزی‌پروری

بوشهر- باستین معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از اجرای طرح‌های جدید پرورش میگو در ۵۸ روستای ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: بیش از ۱۱ هزار شغل جدید در این طرح‌ها ایجاد خواهد شد.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه اقتصاد دریامحور در نقاط ساحلی استان بوشهر از دغدغه‌های اساسی مدیریت ارشد استان است و طرح‌های ارزشمندی در این راستا اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: امسال بیش از ۱۵۰۰ هکتار اراضی جدید به ظرفیت پرورش میگو و ماهی استان افزوده شده و میزان تولید و همچنین اشتغالزایی این عرصه رشد چشمگیری داشته است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح‌های جدید که به متقاضیان بومی واگذار شده در اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری و تولید می‌رسد و بحمدالله رضایت مندی ساکنان مناطق پیرامونی را در بر داشته است.

باستین از اجرای طرح‌های جدید پرورش میگو در ۵۸ روستای ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از ساکنان روستاها، در این طرح‌ها شاغل خواهند شد.

وی اضافه کرد: از ابتدای شکل‌گیری طرح‌های پرورش میگو تاکنون در استان حدود ۷ هزار شغل در این عرصه ایحاد شده بود که طرح‌های جدید، ۱۱ هزار شغل دیگر نیز ایجاد می‌کنند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر افزود: توجه به معیشت ساکنان روستاها از اهمیت زیادی برخوردار است و واگذاری طرح‌های پرورش ماهی و میگو به ساکنان این مناطق در سراسر استان در همین راستاست.

باستین همچنین از راه‌اندازی شهرک زیست فناوری در دلوار خبر داد و یادآور شد: زیرساخت‌های لازم برای احرای کامل این طرح مهیا شده و شاهد استفاده از دانش و خلاقیت در طرح‌های دریامحور خواهیم بود.

کد خبر: ۱۹۹٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha