۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
نشست‌های ۳ جانبه ایران‌ ترکیه و آذربایجان ادامه خواهد داشت
رئیس مجلس شورای اسلامی:

نشست‌های ۳ جانبه ایران‌ ترکیه و آذربایجان ادامه خواهد داشت

رئیس مجلس شورای اسلامی، برگزاری نشست سه جانبه میان ایران‌ ترکیه و آذربایجان را مفید و موثر ارزیابی کرد و گفت: این نشست‌ها ادامه خواهد داشت و بنا شد در سطح وزرای خارجه، ‌ دفاع و سران نیز برگزار شود.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف پس از بازگشت از سیزدهمین اجلاس مجالس آسیایی ترکیه درباره مهمترین دستاوردهای این سفر و اجلاس افزود: این نشست در سه سال گذشته به علت کرونا به صورت وبیناری برگزار می‌شد و این نخستین نوبتی بود که بعد از کرونا به صورت حضوری بود و بیش از ۴۴ نفر شامل رؤسای مجالس، نواب و نمایندگان مجلس از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت کردند.

وی ادامه داد: جلسه خیلی خوب و مؤثری بود چه در متن خود جلسه و نطق‌هایی که در آنجا شد و چه در ارتباطات دو جانبه؛ به طور خاص ارتباطات دو جانبه با ترکیه و آذربایجان داشتیم و یک نشست سه جانبه بسیار مهم و جدی بین ایران‌, ترکیه و آذربایجان برگزار شد.

قالیباف با اشاره به روابط و موقعیت خاص ژئوپولتیکی میان این سه کشور افزود: این نشست درباره مسائل حمل و نقل ترانزیت و انتقال انرژی بین ترکیه و آذربایجان و ایران نشست خوب و مؤثری بود به ویژه اینکه این اواخر، سوء تفاهماتی بین آذربایجان و ایران بود که کامل مرتفع و بنا شد در اولین فرصت، سفری به باکو داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار شد این نشست سه جانبه به صورت ساماندهی شده ادامه پیدا کند و نشست بعدی آن در آینده نزدیک برگزار شود، اضافه کرد: این نشست‌ها برای فرصت‌های ترانزیتی شمال ــ جنوب از مسیر آذربایجان و مسیر شرق و غرب و برای توسعه اقتصادی کشورمان به وبژه با برنامه هفتمی که در پیش داریم بسیار موثر و تأثیرگذار است.

قالیباف با اشاره به اینکه بنا شد این نشست‌های سه جانبه در سطح وزرای امور خارجه، ‌ دفاع و سران نیز شکل بگیرد، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی خوب، فرصت جدیدی در ارتباطات اقتصادی به ویژه در زمینه حمل و نقل و ترانزیت و انرژی فراهم شود.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha