۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
افزایش قیمت جهانی نقره به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ | روند قیمت همچنان افزایشی است
تحلیل بازار فلزات گرانبها؛

افزایش قیمت جهانی نقره به بالاترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ | روند قیمت همچنان افزایشی است

قیمت هر انس نقره به ۲۴.۷۳ دلار افزایش یافته که بالاترین سطح از ۲۲ آوریل به این سو محسوب شده و به نظر می رسد این افزایش قیمت همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار؛ قیمت نقره طی چند ماه گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده که این پیشرفت قیمت حاصل کاهش شاخص دلار آمریکا است. همچنین نسبت طلا/نقره نیز به پایین‌ترین سطح از آوریل ۲۰۲۲ تاکنون سقوط کرده و مجموع این عوامل باعث شده تا قیمت هر انس نقره به ۲۴.۷۳ دلار افزایش یابد که بالاترین سطح از ۲۲ آوریل به این سو محسوب می شود. با این حساب، قیمت نقره از پایین‌ترین میزان در سال گذشته بیش از ۳۷ درصد جهش داشته است.

با واکنش سرمایه گذاران به عملکرد دلار آمریکا، قیمت نقره در چند هفته گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. شاخص دلار که عملکرد دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای دیگر بازار فارکس را دنبال می کند، از ماه سپتامبر در یک روند نزولی قوی قرار داشته و از بالاترین حد خود روی ۱۱۴.۸ در سال ۲۰۲۲ به کمترین میزان در سال جاری میلادی یعنی ۱۰۳.۴۴ سقوط کرده است. این در حالی است که داده های اقتصادی منتشر شده از سوی نهادهای رسمی ایالات متحده حاکی از تضعیف نرخ تورم در آمریکا اشاره دارند. در ماه نوامبر، رقم تورم کل از ۷.۷ درصد گزارش آماری قبلی به ۷.۳ درصد کاهش یافت.

دلار آمریکا با قیمت نقره رابطه معکوس دارد. در بیشتر دوره‌ها، زمانی که شاخص دلار آمریکا کاهش می‌یابد، قیمت نقره تمایل به افزایش دارد و بالعکس. درست مانند طلا، نقره نیز به اقدامات فدرال رزرو که مسئول تنظیم سیاست پولی آمریکا است، واکنش نشان می دهد. فدرال رزرو اخیرا در تلاش برای مبارزه با تورم، لحن جنگ طلبانه تری را اتخاذ کرده و تحلیلگران انتظار دارند که در ماه فوریه نرخ بهره را ۰.۵۰ درصد دیگر افزایش دهد و در ماه مارس نیز این نرخ را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. کاتالیزور کلیدی بعدی برای قیمت نقره، دستور کار آتی فدرال رزرو خواهد بود که نشانگر سیاست های مالی بانک مرکزی ایالات متحده طی ماه های آتی است.

قیمت نقره همچنین به دلیل کاهش نسبت طلا به نقره به پایین‌ترین سطح ماه‌های اخیر، افزایشی ملموس داشته است. این نسبت نشان دهنده تعداد شمش های نقره ای است که برای خرید یک شمش طلا باید بپردازید.

پیش بینی قیمت نقره

Silver price

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نقره (XAG/USD) در بازارهای جهانی طی چند ماه گذشته در یک روند صعودی قوی قرار داشته است. این قیمت از پایین ترین سطح خود روی ۱۷.۶۴ دلار در ماه سپتامبر، اکنون به تقریباً ۲۵ دلار رسیده است.

قیمت نقره همچنین به بالای سطح ۶۱.۸ درصد فیبوناچی بازگشته و بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه در حرکت است. قیمت این فلز گرانبها همچنین یک الگوی متقاطع طلایی را تشکیل داده که حاصل از میانگین متحرک ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه قیمت است.

بنابراین، قیمت نقره احتمالاً به افزایش خود ادامه خواهد داد و خریداران سطح مقاومت مهم ۲۶ دلار را هدف قرار می دهند. سقوط به زیر سطح حمایت در ۲۳ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha