۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
هیچ دستگاهی نباید از زیر بار پژوهش شانه خالی کند
معاون اول رئیس جمهور:

هیچ دستگاهی نباید از زیر بار پژوهش شانه خالی کند

مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: لازم است در برنامه هفتم توسعه کشور، سهم بیشتری در بودجه تحقیق و پژوهش لحاظ شود، طوری‌که هیچ دستگاهی نتواند از زیر بار آن، شانه خالی کند.

به گزارش بازار، چهاردهمین نشست ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور، امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این نشست با بیان اهمیت، حساسیت و نقش گسترده فرهنگ در توسعه کشور، بر لزوم توجه جدی به مسائل فرهنگی در تدوین برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور، اظهار داشت: فرهنگ با روح و جان مردم سر و کار دارد و اگر در بخش فرهنگ، غفلتی صورت گیرد، مسائل و مشکلات ناشی از آن قابل جبران نخواهد بود.

مخبر با اشاره به حضور صاحب‌نظران و متولیان اصلی بخش فرهنگ در نشست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دبیر این شورا خواست با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور در حال تدوین است، احکام فرهنگی لازم را با نگاه آمایش فرهنگ و شجاعانه و بدون در نظر گرفتن ملاحظات غیر ضروری، تعیین کند تا در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین با تأکید بر اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش، تصریح کرد: متأسفانه به موضوع پژوهش، آن‌طور که باید، توجه نشده و دستاوردهای موجود نیز حاصل همت، عزم، دلسوزی و غیرت دانشمندان کشور بوده که لازم است در برنامه هفتم توسعه کشور، سهم بیشتری در بودجه تحقیق و پژوهش لحاظ شود، طوری‌که هیچ دستگاهی نتواند از زیر بار آن، شانه خالی کند.

در این نشست که وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و همچنین، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و سایر اعضای ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز حضور داشتند، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، گزارشی از بودجه تحقیق و توسعه ایران و مقایسه آن با کشورهای دیگر ارائه کرد و خواستار توجه بیشتر به پژوهش و تحقیق و افزایش سهم این بخش در بودجه شد.

در ادامه، دبیر ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور، گزارشی از نحوه تشکیل کمیته تطبیق فرهنگ و کارهای این کمیته ارائه کرد و به تشریح ماده واحده تدوین سند آمایش فرهنگ پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر، این ماده واحده برای بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور به تصویب رسید.

همچنین در این نشست، مقرر شد تا کمیته دائمی برنامه هفتم توسعه که جنبه نظارتی بر بخش‌های استانی و بودجه و اعتبارات دارد، در ستاد مشترک فرهنگ تعریف شود و ستاد مشترک نیروهای مسلح، وزارت کشور، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، مرکز ملی فضای مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز به اعضای این ستاد، اضافه شوند.

کد خبر: ۱۹۹٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha