۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
منابع و مصارف بودجه سال جاری تراز است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

منابع و مصارف بودجه سال جاری تراز است

خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه منابع و مصارف بودجه سال جاری تراز است، اظهارکرد: بر اساس آخرین اطلاعات و آمارهای اعلامی، کسری بودجه ای در سال ۱۴۰۱ نداشته ایم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی، با اشاره به برخی اظهارات در زمینه کسری بودجه سال ۱۴۰۱ اظهارکرد: کسری بودجه یکی از معضلات اقتصادی سالهای اخیر بوده که دولت ها به فراخر سیاست های خود یا بر آن افزوده اند و یا با مدیریت صحیح از ناترازی آن جلوگیری کرده اند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسری بودجه به ناترازی امور اقتصادی می انجامد، تصریح کرد: به واقع رشد بالای نقدینگی هم منعکس کننده این وضعیت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم زمانی سکان هدایت کشور را برعهده گرفت که کسری بودجه روند رو به رشدی داشت، تصریح کرد: با این حال دولت سیزدهم و سازمان برنامه و بودجه تدابیر مهمی را در این راستا به خدمت گرفتند. همچنین براساس اظهارات اخیر رئیس سازمان برنامه بودجه ۱۰۰ درصد از منابع و مصارف بودجه سال ۱۴۰۱ تا پایان سال محقق می شود و منابع و مصارف بودجه سال جاری تراز است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر این نکته که کسری بودجه سال ۱۴۰۱ صحت ندارد، اظهارکرد: به واقع بر اساس آخرین اطلاعات و آمارهای اعلامی، کسری بودجه ای در سال ۱۴۰۱ نداشته ایم و این مسئله نکته بسیار حائز اهمیتی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسری بودجه آثار زیان بار اقتصادی زیادی داشته و می تواند منجر به تورم و افزایش پایه پولی شود، بیان کرد: همچنین عدم کسری بودجه می تواند ثباتی را در درآمد و هزینه های بودجه ای ایجاد کند.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha