۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
معدوم سازی ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار ۱۸ روزه پاک کردن صورت مسئله بود
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

معدوم سازی ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار ۱۸ روزه پاک کردن صورت مسئله بود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: معدوم سازی تخم مرغ‌های نطفه دار ۱۸ روزه پاک کردن صورت مسئله است و باید مسئله حل می‌شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا عباسی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص حذف ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار از چرخه تولید، گفت: صنعت پرورش طیور یکی از صنایع مهم کشور است و مردم نیز از سال‌های گذشته برای تامین پروتئین سفید خود به مصرف گوشت مرغ آورده اند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:در زمینه اختیار حذف ارز ترجیحی به دولت که با آن موافق شد، یکی از مسائلی که باعث نگرانی بود تاثیر این اقدام بر قیمت گوشت مرغ بود و باید برای آن برنامه ریزی می‌شدتا مصرف گوشت مرغ پایین نیآید.

وی با تاکید بر اینکه با کاهش سرانه مصرف گوشت مرغ در داخل باید بازارهای صادراتی را ساماندهی می‌کردند و مازاد تولید صادر می‌شد تا تولیدکنندگان آسیب نمی‌دیدند، عنوان کرد: نقدینگی مرغداران با حذف ارز ترجیحی نیاز به تقویت داشت و باید بانک ها در این زمینه اقدام می‌کردند اما متاسفانه در وزارت جهاد کشاورزی به بازارهای صادراتی و تامین نقدینگی مرغداران توجه نشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت مرغ متاسفانه به دلیل بالا بودن عرضه و پایین بودن درخواست کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: از مردم خواسته شد تا به دلیل بالا بودن عرضه، مرغ بیشتری خریداری کنند و مردم تقریبا ۳ برابر نسبت به قبل خرید انجام دادن و با این اقدام به وزارت جهاد کشاورزی فرصت دادند تا بازارهای صادراتی و سردخانه های پشتیبانی امور دام را ساماندهی کند اما از این فرصت استفاده نشد.

عباسی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیاز کشور به جوجه یک روزه را ۱۱۰ میلیون قطعه می‌داند و اعلام کرد نباید بیشتر از این میزان جوجه به بازار عرضه شود، در ماه‌های آبان، آذر و دی ماه میزان تولید جوجه یک روزه ۱۲۵ میلیون قطعه بوده و برای برطرف کردن این مشکل در آذر ماه بر اساس تصمیم گذشته خود ۱۵ میلیون تخم مرغی که ۱۸ روز در دستگاه قرار داشته و سه روز دیگر به جوجه می‌شد را معدوم کردند.

وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند جوجه یک روزه ای را معدوم نکرده است اما ۱۵ میلیون تخم مرغی که تنها ۳ روز دیگر به جوجه یک روزه تبدیل می‌شد را از دستگاه خارج کرده‌اند، ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی باید قبل از ورود تخم مرغ‌ها به داخل دستگاه از آن جلوگیری می‌کرد تا بتوانند از آن در حوزه صنعت استفاده کنند. معدوم سازی تخم مرغ‌های نطفه دار ۱۸ روزه پاک کردن صورت مسئله است و باید مسئله حل می‌شد که آن را در وزارت جهاد کشاورزی نمی‌بینیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف ۱۵ میلیون تخم مرغ‌ نطفه دار ۱۸ روزه بر اساس مصوبه معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، تصریح کرد: از ورود ۱۵ میلیون تخم مرغ نطفه دار دیگر نیز به داخل دستگاه جلوگیری شده تا در حوزه صنعت مصرف شوند. تمامی این اقدامات نشان از عدم برنامه ریزی و انسجام در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی دارد که درآینده کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: آیا وزارت جهاد کشاورزی قصد دارد با ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه یک روزه نیاز بازار شب عید و ماه رمضان را تامین کند؟ تامین بازار نیازمند تدبیر است.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha