۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی همدان
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان همدان عنوان کرد:

پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی همدان

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران صنایع دستی همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی مالمیر ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از پرداخت شش میلیارد و ۷۹ میلیون تومان تسهیلات روستایی عشایری به حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری همدان خبر داد.

مالمیر گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و حمایت از واحدهای تولیدی و به منظور حمایت از واحدهای فعال در حوزه صنایع دستی، این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولید صنایع دستی به فعالان صنایع دستی پرداخت شده است.

وی گفت: ۱۳ طرح در بخش کارگاه‌های نقاشی روی سفال، مبل و منبت، معرق و منبت، گچ بری که نیازمند تسهیلات بودند، از این امکان بهره مند شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: هشت طرح گردشگری در بخش اقامتگاه‌های بوم گردی، سفره خانه سنتی و بین راهی‌ها نیز از دیگر واحدهای استفاده کننده از این تسهیلات بودند که در مجموع ۵۰ نفر اشتغال مستقیم در این راستا ایجاد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه قابلیت‌های بسیاری در زمینه کاوش آثار تاریخی داریم، گفت: یکی از این موارد در بعد گمانه‌زنی در عرصه و محوطه‌های تاریخی است تا تکلیف عرصه مشخص شده و حفاظت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه طی سه سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه کاوش در همدان رخ داده و ۴۰ محوطه تاریخی تعیین عرصه و حریم شد، گفت: یک مورد پروژه نجات‌بخشی در فامنین و یک مورد نیز در محوطه تاریخی «لائودیسه» نهاوند انجام شده است.

مالمیر با بیان اینکه در محوطه تاریخی «لائودیسه» هنوز به آثاری که مربوط به معبدی از کتیبه سلوکی باشد، برنخورده ایم، گفت: نشانه‌هایی از کاوش در گذشته وجود دارد که قطعیت در وجود یک معبد و کتیبه را می‌رساند.

وی گفت: تداوم کاوش‌ها تا تشخیص عرصه و حریم مدنظر است تا استحکام‌بخشی برای بنا نیز وجود داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اضافه کرد: فاز بیست و دوم کاوش هگمتانه نیز به زودی و در هفته میراث فرهنگی آغاز می‌شود تا به اطلاعات بیشتری دست یابیم زیرا هنوز اطلاعات دقیقی از اینکه این اثر تاریخی به جز دوره اشکانی به چه دوره‌هایی بازمی‌گردد؛ وجود ندارد.

کد خبر: ۱۹٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha