دولتمردان به جای حل مشکل مشغول گفتار درمانی هستند| تولید در ایران رقابت پذیر نیست
استاندار تهران:

دولتمردان به جای حل مشکل مشغول گفتار درمانی هستند| تولید در ایران رقابت پذیر نیست

فخاری استاندار تهران با بیان اینکه تولید در ایران رقابت‌پذیر نیست، افزود: ما در کشور از نظر منابع کافی، نیروی انسانی کاردان و متخصص و دانش فنی کمبود نداریم، آنچه که کم داریم مدیریت است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: که اگر کشور در حوزه اقتصاد، سیاست واحد، مستمر، بلندمدت و انعطاف‌پذیر نداشته باشد، همواره در معرض تهدید قرار خواهد گرفت.

او همچنین به ضرورت انعطاف‌ پذیری در سیاست‌های اقتصادی کشور اشاره و در این رابطه از کشور چین یاد کرد و افزود: تجربه تاریخی نشان می‌دهد که برخی نظام‌ های سوسیالیستی در جهان که اقتصاد را صرفاً در اختیار و انحصار دولت می‌دانستند، تغییر رویه دادند و با تدوین قوانین و سیاست‌ گذاری‌ها به بخش خصوصی اجازه رشد و بالندگی دادند و امروز چین را می‌بینیم که با اصلاح رویه‌ها، در بالاترین جایگاه اقتصاد جهان ایستاده‌ است.

او افزود: برای تثبیت در سیاست‌ گذاری‌های اقتصادی و مدل‌ سازی در فعالیت‌ های اقتصادی، باید بازنگری صورت گیرد.

استاندار تهران در ادامه افزود: اگر ثبات در نرخ پایه مواد اولیه، نیروی انسانی و انرژی و سایر عوامل موثر در تولید و کسب‌ وکار اقتصادی وجود نداشته باشد، صادرکنندگان در انتخاب فرصت‌ها دچار بحران در تصمیم‌گیری به موقع می‌شوند.

فخاری با بیان اینکه تولید در ایران رقابت‌ پذیر نیست، افزود: ما در کشور از نظر منابع کافی، نیروی انسانی کاردان و متخصص و دانش فنی کمبود نداریم، آنچه که کم داریم مدیریت است.

او سپس با بیان اینکه دولتمردان عمدتاً به گفتار درمانی مشغول هستند تا رفع مشکلات، گفت: طی چند دهه گذشته، ایجاد و توسعه مناطق آزاد تجاری در کشور در دستور کار قرار گرفت اما این مناطق هیچ کارایی برای توسعه اقتصادی کشور نداشته و صرفاً به تفرج‌ گاه بدل شده است.

استاندار تهران سپس افزود: جسارت برهم زدن این روابط اشتباه و ناکارآمد در تصمیمات اقتصادی باید وجود داشته باشد و دولت نیز به تنهایی قادر به اداره اقتصاد ملی و بین‌ المللی نیست و بخش خصوصی باید برای حضور کارآمد در صحنه اقتصاد کشور آماده باشد و ما در دولت دست تمامی فعالان اقتصادی را برای این حضور و نقش‌ آفرینی به گرمی می‌فشاریم.

کد خبر: ۱۹۸٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha