۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
ضرورت تحقق وعده‌ دولت در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی
نماینده مردم کاشمر در مجلس مطرح کرد

ضرورت تحقق وعده‌ دولت در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

نماینده مردم کاشمر در مجلس خواهان تحقق وعده‌های دولت در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شد.

به گزارش بازار، جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی خطاب به برخی مسئولان دولتی گفت: نماینده دولت بداند مجلس به قول‌های قوه مجریه عمل می‌کند چرا که شما (رئیس جمهور) قول دادید نیروهای شرکتی را در کشور حذف کنید که کار بسیار درستی است.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حذف نیروی شرکتی مطابق قانونی که در مجلس مصوب می‌شود، باید انجام شود. اتفاقا این قانون نه تنها مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نمی‌شود بلکه خرج دولت را بسیار کمتر می‌کند؛ به ظاهر تعداد آدم‌هایی که در دولت هستند بیشتر می‌شود اما در واقع کمتر است زیرا دولت هم اکنون پول می‌دهد، چوب می‌خورد و پیاز می‌خورد. در این میان هم زندان می‌روید، هم نقد می‌شنوید هم توهین و افترا.

وی ادامه داد: نیروی شرکتی که بعضا ۲۵ الی ۳۰ سال در یک اداره کار می‌کند اما هنوز شرکتی بوده و امنیت شغلی ندارد با این طرح امنیت شغلی پیدا می‌کند. قرار نیست کسی که ۶ ماه نیاز داریم از طریق آزمون پذیرش شود بلکه کسی که قرار است ۱۰ سال یا ۲۰ سال فعالیت کرده و نیروهای شرکتی که به صورت مستمر در نهادها و اداره‌ها فعالیت می‌کنند، باید تبدیل وضعیت شده و دائمی شوند و قرارداد کار معین با دولت بسته شود. باید کارانه آنها را دولت پرداخت کند و طرف قرارداد آنها دولت باشد.

نیک‌بین افزود: برخی شرکت‌ها پدر مردم را در می‌آورند و انگار قانون برده‌داری است. این طرح نه تنها مشمول اصل ۷۵، ۳ و ۲۸ نمی‌شود بلکه در اصل ۳ قانون اساسی بند (۱۰) آمده است نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور، لذا ما درصدد تشکیلات غیرضرور هستیم و می‌خواهیم کاری کنیم بین مردم، کسانی که استخدام شده و ۵ تا ۲۸ سال است کار می‌کنند تبدیل وضعیت شوند و قرارداد کار معین شده و با دولت طرف باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: چرا می‌خواهید با قولی که شما داده و ما می‌خواهیم به آن عمل کنیم مخالفت کنید. این کار آبروی آقای رئیسی را می‌برد. حیف است، سید بزرگوار می‌خواهد کاری انجام دهد اما برخی نمی‌گذارند. بیایید پیشنهادتان را پس بگیرید و بعد بگویید مدافع حقوق مردم هستید.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
      4 0
      سلام خسته نباشی نماینده انقلابی یاور رهبری سپاس