۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
محاسبه حقوق دولتی معادن الکترونیکی انجام می‌شود

محاسبه حقوق دولتی معادن الکترونیکی انجام می‌شود

سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: محاسبه حقوق دولتی معادن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در این خصوص وحدت رویه ایجاد شده است.

به گزارش بازار، مهدی حمیدی افزود: در این راستا دو بخشنامه اعلام شده و لزوم توجه معدنکاران به این امر ضروری است.

وی با بیان این که ارائه شفافیت اطلاعات معدنی اهمیت زیادی دارد، گفت: مزایده‌های اخیر برای کشف قیمت نوع ماده معدنی به ویژه سنگ آهن بوده که ملاک عمل ما همان ضرایبی است که در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ در شورای عالی معادن مصوب و ابلاغ شد.

حمیدی درخصوص بحث ورود ماشین آلات نیز اضافه کرد: یکسری از این ماشین آلات در سال‌های گذشته مجوز داشتند که تا آذر منقضی شده بود که تا پایان سال تمدید می‌شود.

وی درخصوص صدور پاسخ استعلام ماده ۲۴ قانون در بازه زمانی کوتاه‌تر گفت: در این راستا این کار به صورت الکترونیکی و پنجره واحد در سه استان اصفهان، سمنان و خراسان جنوبی از تاریخ ۱۰ دی به صورت آزمایشی آغاز شده که سپس به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص تخفیف حقوق دولتی معادن افزود: این مهم در سال‌های گذشته اجرا می‌شد، اما امسال این موضوع وجود ندارد.

حمیدی در خصوص بخشنامه جامع معدنی نیز گفت: این مهم در تابستان سال جاری برای تمامی استان‌ها ارسال شده و با هدف نظرسنجی ویرایش آن در حال انجام است.

کد خبر: ۱۹۸٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha