۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
دولت برنامه‌ مشخصی برای مدیریت مصرف سوخت ندارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت برنامه‌ مشخصی برای مدیریت مصرف سوخت ندارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، نسبت به عدم برنامه مشخص دولت در زمینه اقتصادی و مدیریت مصرف سوخت انتقاد کرد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از سیاست‌های دولت در حوزه فرآورده‌های نفتی، گفت: دولت هیچ برنامه مشخصی برای مدیریت مصرف سوخت کشور ندارد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه از ادوار گذشته تاکنون دولت در زمینه متنوع‌سازی سبد سوخت کشور بی‌برنامه بوده و تنها به دستکاری قیمت‌ها اکتفا کرده است لذا ما باید از الگوهای موفق سایر کشورها بهره ببریم.

نخعی با انتقاد شدید از تولید خودروهای بی‌کیفیت و پرمصرف در داخل، افزود: کشورهای دیگر در زمینه سبدهای گوناگون سوخت، تولید خودروهای با کیفیت، برقی کردن خودروها، توسعه سی. ان. جی کار کرده و در این زمینه موفق بوده ‌اند لذا باید از سیاستها و خط و مشی آنها در این زمینه استفاده کرد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که این بی‌برنامگی در مدیریت مصرف سوخت وجود دارد شاهد ادامه روند افزایشی مصرف و ناترازی در تولید بنزین و نفت گاز کشور خواهیم بود.

نخعی در پاسخ به افرادی که معتقد به ارزانی قیمت بنزین هستند، گفت: ارزانی نرخ بنزین به دلیل افت مستمر و شدید ارزش پول ملی بوده است چراکه در سال‌های گذشته نه چندان دور این نرخ با قیمت فوب خلیج فارس برابری می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: ما نباید مدام توپ را در زمین مردم بیندازیم چراکه مسئولیت حفظ ارزش پول ملی با دولت‌ها است.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha