۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
 ورشکستگی خرده‌فروشان انگلیس در سال ۲۰۲۳

 ورشکستگی خرده‌فروشان انگلیس در سال ۲۰۲۳

اکثر خرده‌فروشان انگلیس در سال ۲۰۲۳ در خطر ورشکستگی هستند.

به گزارش بازار، پیش‌بینی شده که ورشکستگی کسب‌وکارها با افزایش بحران هزینه‌های زندگی بر بودجه خریداران بریتانیا افزایش یابد. بلومبرگ به نقل از کارشناسان شرکت بیمه اعتباری آترادیوس گزارش داد که احتمالا تشدید بحران هزینه زندگی در بریتانیا منجر به شکست بیشتر خرده فروشی در طول سال جاری خواهد شد. بریتانیا شاهد افزایش فروپاشی خرده‌فروشی‌ها شامل ورشکستگی‌های برجسته مانند Joules و Made.com در سال ۲۰۲۲ بوده است، که متخصصان آترادیوس گفته اند که ممکن است افزایش مطالبات در بین خرده فروشان و شرکت‌های مصرف کننده در سال ۲۰۲۲ سیگنالی از افزایش عدم اطمینان باشد که منجر به راه اندازی مجدد سایر مشاغل شده است.

ارین بروکس، مدیر عامل و رئیس خرده‌فروشی اروپا در Alvarez & Marsal گفت: در حالی که شرکت‌های کوچک‌تر تحت فشار افزایش هزینه‌ها قرار می‌گیرند، برخی از گروه‌های بزرگ‌تر و قوی‌تر قطعا فرصت‌هایی را برای خرید این شرکت‌ها با قیمت پایین‌تر خواهند داشت.

این گزارش نشان داد که طی سال گذشته، خرده‌فروشی‌های بزرگ آنلاین Boohoo و Asos شاهد سقوط بیش از ۷۰ درصدی سهام خود با وجود کاهش تقاضا در پی بازگشایی فروشگاه‌ها و فشار بر بودجه بوده‌اند. بروکس توضیح داد که کریسمس می‌تواند برای بسیاری از خرده فروشان ارزشمند باشد در حالی که در آستانه آغاز چالش برانگیز سال ۲۰۲۳ هستند و رکود پیش بینی می‌شود.

به گفته آترادیوس، فشار بر بخش خرده فروشی منجر به جهش ۷۱ درصدی مطالبات پرداختی در مقایسه با سال ۲۰۲۱ شده که در بخش ساخت و ساز بدتر بوده است. گزارش شده تعدادی از خرده فروشان، شامل THG، AO World و Asos، پوشش بیمه اعتباری خود را در طول سال به دلیل نگرانی سرمایه گذاران، به ویژه در بخش خرده فروشی آنلاین، کاهش داده اند. جیمز برگس، رئیس بخش بازرگانی آترادیوس انگلستان هشدار داد: ما به نظارت بر نتایج پس از کریسمس ادامه خواهیم داد، اما با توجه به چندین شکست بزرگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، انتظار داریم این روند منفی تا سال ۲۰۲۳ ادامه یابد.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha