۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶
هشدار صندوق بین المللی پول درباره رکود در اقتصاد جهان

هشدار صندوق بین المللی پول درباره رکود در اقتصاد جهان

صندوق بین المللی پول هشدار داد با توجه به کاهش رشد اقتصادی سه اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری میلادی، یک سوم اقتصاد جهان امسال با رکود مواجه خواهد شد.

به گزارش بازار، صندوق بین المللی پول اعلام کرد با توجه به کاهش رشد اقتصادی سه اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا، اتحادیه اروپا و چین در سال جاری میلادی، یک سوم اقتصاد جهان امسال با رکود مواجه خواهد شد.

صندوق بین المللی پول هشدار داده است با توجه به کاهش رشد اقتصادی سه اقتصاد بزرگ جهان یعنی آمریکا، اتحادیه اروپا و چین در سال جاری میلادی، یک سوم اقتصاد جهان امسال با رکود مواجه خواهد شد. این نهاد مالی بین المللی اعلام کرد رکود اقتصاد جهانی صدها میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کریستینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول هشداری تند درباره وضع اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ ارائه و اعلام کرد وضع اقتصاد جهان امسال از سال ۲۰۲۲ دشوارتر خواهد بود. علت هم آن است که اقتصاد آمریکا، اتحادیه اروپا و چین با کاهش مواجه شده اند. جنگ اوکراین، افزایش قیمت ها، نرخ بالای سودهای بانکی و شیوع کرونا عوامل اصلی کاهش رشد اقتصاد جهانی معرفی شده اند. رئیس صندوق بین المللی پول همچنین گفته یک سوم اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ با رکود مواجه خواهد شد.

کریستینا جورجیوا رئیس صندوق بین المللی پول گفت: برای بخش عمده‌ای از اقتصاد جهانی سال جاری دشوارتر از سال ۲۰۲۲ خواهد بود که ما آن را پشت سر گذاشتیم. علت آن است که سه اقتصاد بزرگ جهان شامل آمریکا، اتحادیه اروپا و چین بطور همزمان با کاهش رشد اقتصادی مواجه می‌شوند. نیمی از اروپا امسال با رکود مواجه خواهد شد و روند کاهش رشد اقتصادی چین امسال بیشتر خواهد شد این به معنای کاهش رشد اقتصاد سراسر جهان است

کد خبر: ۱۹۸٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha