۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
خلاء نیروی ماهر برای ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در صنایع کشور

خلاء نیروی ماهر برای ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در صنایع کشور

براساس آمار معاونت توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ۷۰۰ هزار فرصت شغلی نیازمند نیروی ماهر در تمامی صنایع کشور بدون متقاضی مانده است.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا با اعلام این خبر گفت: در صورتی که کمبود نیروی متخصص مورد نیاز حوزه دانش بنیان را نیز به این آمار اضافه کنیم، فرصت‌های شغلی بسیاری در کشور خالی است.

وی افزود: برخلاف آمار بالای بیکاری در کشور، صنایع در کشور با مشکل کمبود نیروی ماهر مواجه هستند و این امر صنایع را با مشکل روبرو کرده است.

حسینی نیا ادامه داد: برای حل مشکل نیروی انسانی در صنعت لوازم خانگی تفاهم نامه‌ای با این صنعت امضا شد تا در صورت موفقیت، به عنوان نمونه (پایلوت) این تفاهم نامه را با سایر صنایع کشور هم به امضا برسانیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: بر اساس این تفاهم نامه زیرساخت‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد تا نیروی ماهر مورد نیاز خود را در کشور تربیت کند.

به گفته رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ۲۰ میلیون جمعیت فعال در کشور داریم که براساس برنامه سازمان جهانی کار مهارت افراد هر ۵ سال یکبار با توجه به فناوری‌های روز، نیاز به آموزش مجدد دارد بنابراین نیازمند آموزش ۴ میلیون نیروی کار در سال هستیم.

کد خبر: ۱۹۸٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha