۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳
سرقت ۳.۹ میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۲ | بیشترین حملات علیه بایننس کوین و اتریوم
یک شرکت تحقیقاتی در زمینه وب ۳ خبر داد؛

سرقت ۳.۹ میلیارد دلار رمزارز در سال ۲۰۲۲ | بیشترین حملات علیه بایننس کوین و اتریوم

شرکت «ایمیونی فای» که در زمینه تحقیقات امنیتی اکوسیستم «وب ۳» فعالیت دارد، با انتشار گزارشی از ضرر ۳.۹ میلیارد دلاری ناشی از حملات هکری به سرمایه گذاران بازار رمزارزها خبر داد.

به گزارش بازار؛ شرکت «ایمیونی فای» که در زمینه تحقیقات امنیتی اکوسیستم «وب ۳» فعالیت دارد، با انتشار گزارشی از ضرر ۳.۹ میلیارد دلاری ناشی از حملات هکری به سرمایه گذاران روی بازار مشتقات مختلف دارایی های دیجیتال طی سال ۲۰۲۲ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی ایمینوی فای، حملات مختلف هکرها علیه کل اکوسیستم رمزارزها منجر به از دست رفتن حدود ۹۶ درصد از دارایی های سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۲ بوده است.

همچنین ۴ درصد مابقی دارایی های از دست رفته سرمایه گذاران نیز به دلیل مواردی چون اسکن شدن برخی پروژه ها و پولشویی بوده که در این میان، پروژه های دیفای، با سهم ۸۰ درصدی، بیشترین میزان آسیب را در میان سایر پروژه ها متحمل شده اند.

به گفته ایمیونی فای، ۱۹.۵ درصد از حملات هکری نیز مربوط به پروژه های متمرکز (CeFi) بوده که البته این پروژه ها ضرر کمتری به نسبت بخش دیفای متحمل شده اند.

با این حساب، پروژه های دیفای، بیش از ۳ میلیارد دلار ضرر را در طول سال مالی ۲۰۲۲ به خود تخصیص داده اند که این میزان دارایی، با استفاده از ۱۰۷ حمله هکری به صرقت رفته است.

بر اساس این گزارش، دو رمزارز اتریوم و بایننس کوین بیشترین حملات را از سوی هکرها به خود تخصیص داده اند که اکثر این حملات نیز در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ صورت گرفته و در مجموع، منجر به به سرقت رفتن بیش از ۱.۶ میلیارد دلار توکن در اکوسیستم رمزارزها شده است.

کد خبر: ۱۹۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha