۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
آنچه جاماندگان سهام عدالت باید بدانند/ ای تی اف برادر ناتنی سهام عدالت
مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز عنوان کرد؛

آنچه جاماندگان سهام عدالت باید بدانند/ ای تی اف برادر ناتنی سهام عدالت

کرج- حیدری، مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز گفت: در حال حاضر با توجه به بسته بودن سیستم سهام عدالت امکان ثبت نام افراد جا مانده وجود ندارد و صرفا در صورتی که دولت سهامی تخصیص دهد و مجلس تصویب نماید امکان ثبت نام افراد جا مانده فراهم خواهد شد.

اکبر حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که روند آزادسازی سهام عدالت به چه نحو باشد بهتر است، گفت:در صورتی که مردم اعمال مالکیت و مدیریت از طریق سرمایه گذاری استانی را بپذیرند در آینده ارزش سهام و کسب سودشان تضمین شده تر خواهد بود.

حیدری در خصوص اینکه فعالیت شرکت های تعاونی سهام عدالت بعد از آزادسازی به چه نحو خواهد بود پاسخ داد: شرکت های تعاونی سهام عدالت با توجه به ظرفیت های قانونی و مفاد اساسنامه و شرایط ابلاغی به عنوان نماینده مردم در مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی اعمال رای خواهند کرد. از طرفی با توجه به مصوبه شورای عالی بورس تعاونی ها نماینده کار گذاری های رسمی در خصوص خرید و فروش سهام به مردم خدمت خواهند بود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت های تعاونی سهام عدالت در زمینه مدیریت سهام افرادی که خودشان در تعیین شرکت سهام خود نقش ندارند فعالیت خواهد داشت ، گفت: خیر، در صورتی که مردم مدیریت و مالکیت مستقیم را انتخاب نکنند انتخاب سهام آنها توسط سرمایه گذاری استانی انجام خواهد شد و تعاونی ها صرفا نمایندگی مردم در مجامع سرمایه گذاری استانی را بر عهده دارند.

در البرز یک میلیون نفر سهام عدالت دارند

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز با بیان اینکه در البرز حدود یک میلیون نفر سهام عدالت دارند اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که سهام عدالت سهام ارزش مندی است، لذا توصیه می کنم مردم اکیدا از فروش آن خودداری کرده و با انتخاب گزینه ادامه فعالیت از طریق سرمایه گذاری استانی آینده ارزش سهام و تضمین بالاترین سود دریافتی را مورد هدف قرار دهند.

حیدری در پاسخ به مغایرت و ابهاماتی که در خصوص اطلاعات افراد در سامانه سهام عدالت وجود دارد اظهار کرد: هر فردی که به سامانه مراجعه کند و با ورود کد ملی اطلاعات خود را مشاهده کند دارای سهام عدالت است و دلیل عدم شناسایی افراد در سامانه به عنوان مشمول سهام عدالت، این است که یا ثبت نام انجام نشده و یا مشمول سهام عدالت نبوده و یا بعد از ثبت نام دعوت نامه خود را ارائه نکرده است.

وی افزود: از نظر سازمان خصوصی سازی افرادی که مراجعه کرده ثبت نام نکرده و اطلاعاتی از آنها موجود نیست جزو افراد جامانده از سهام عدالت هستند و فقط در صورتی که شرایط تخصیص سهام توسط دولت فراهم شود، طی فرآیند جدید سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

فرصت ثبت نام صندوق های «ETF» تا پایان اردیبهشت

حیدری با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر برای صندوق های «ETF» ثبت نام می کند گفت: سهام عدالت اگر در ۱۰ سال ۱۰ برابر رشد کرده، پیش بینی ما این است که سهام صندوق های «ای تی اف» طی یکسال تا ۵ برابر هم رشد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت با بیان اینکه ثبت نام برای صندوق های «ETF» تا ۳۱ اردیبهشت انجام می شود گفت: متقاضیان می توانند بدون نیاز به کد بورسی و بدون داشتن شرایط سنی «حتی بچه ها» از طریق نرم افزای های پرداخت موبایلی برای ثبت نام اقدام کنند و با ارائه کد ملی از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان تا سقف ۲ میلیون تومان سهام خریداری کنند.

حیدری به افرادی که مایل هستند از مزیت سهام های دولتی مشابه و جایگزین سهام عدالت استفاده کنند توصیه کرد: در فرصت باقی مانده تا پایان اردیبهشت نسبت به دریافت سهام «ETF » اقدام کنند.

کد خبر: ۱۹٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سامیه IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      7 2
      این چطور سهام عدالتیه پس عدالتش کو !!!درصورتی ک دولت سهامی تخصیص دهد ثبت نام میکننداگه تخصیص ندهد یعنی هیچی فقط اسمش عدالته
    • sasan.saeedi4@gmail.com IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      1 0
      سلام ملاک برای سهم چه چیزی است کی مشخص میکند سهم من این بود شش سال درجنگ ویک ترکش درسر اما جزی شهروند این کشور نیستم هرجور خودشون میدونند ومی خواهند می نویسند اگر بخواهند می نویسند ولا عیر
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      1 0
      حالااحازه بدید 14ساله ماها تونوبت هستیم ببینیم چه گلی به سرمامیزنند بعد واسه اونایی که جا مونده اتد اقدام کنید لطفا لطفا
    • میکاییلی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 2
      تکلیف کسانی که به هردلیلی ثبت نام نکردند خصوصا کسانی که خانوادهایی که کم درآمدن چه میشود