۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
نبود صنایع تبدیلی چالش باغداران در گلستان
معاون جهاد کشاورزی گلستان خبرداد؛

نبود صنایع تبدیلی چالش باغداران در گلستان

گرگان- فرهانی، معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: فقدان صنایع تبدیلی و عدم صادرات مرکبات دو چالش عمده حوزه باغی گلستان است.

نوید رضا فرهانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه محصول باغی استان باید به بازار های داخلی و خارجی عرضه شود، اظهار کرد: فقدان صنایع تبدیلی و صادرات در حوزه باغبانی گلستان این بخش را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: هر سال در زمان برداشت مرکبات با کاهش قیمت خرید محصول روبه رو هستیم که با ایجاد صنایع تبدیلی مرکبات در استان می توان باغداران را به سود واقعی رسانید.

وی با بیان اینکه برای صادرات محصول باید استاندارد کشورهای مقصد را رعایت کرد، گفت: کیفیت و کمیت محصولات دو امر مهم در صادرات تولیدات کشاورزی اعم از مرکبات است که باید طبق آن تولید صورت بگیرد.

فرهانی ادامه داد: مرکباتی که در استان تولید می شود از نظر کیفیت قابلیت صادرات ندارد بنابراین باغداران با رعایت استانداردهایی نظیر سایز، کیفیت و عدم استفاده از سموم ماندگار در تولیدات را رعایت کنند.

به گفته وی، یکی از دلایل اینکه مرکبات استان قابلیت صادرات را ندارند این است که باغداران با دانش اندکی تولید می کنند و اصول لازم را به کار نمی برند.

معاون باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآورشد: زمانی یک سرمایه‌گذار برای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه مرکبات استان وارد عمل می شود که تولیدات مرکبات به میزان مناسب باشد.

وی در خاتمه یادآور شد: مجموع تولید محصولات باغی استان ۳۰۰ هزار تن بوده که از این میزان ۱۰۰ هزار تن آن در بخش مرکبات است و بخشی از این تولیدات برای مصرف تازه خوری به بازار داخلی عرضه می شود.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha