۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
گلستان برنامه جامعی برای بهبود تنش آبی ندارد
رئیس کمیته آب و فاضلاب کمیسیون عمران مجلس:

گلستان برنامه جامعی برای بهبود تنش آبی ندارد

گرگان_ کوهساری، رئیس کمیته «آب و فاضلاب» کمیسیون عمران مجلس گفت: معضل اصلی کمبود آب در گلستان نبود برنامه ای جامع برای بهبود شرایط تنش آبی استان است.

غلامعلی کوهساری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: معضل اصلی کمبود آب در گلستان نبود برنامه ای جامع برای بهبود شرایط تنش آبی استان است.

رئیس کمیته «آب و فاضلاب» کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه کشاورزی و کم آبی دو قطب مخالف یکدیگر هستند، افزود: با وجود تنش آبی در استان شرایط برای تولید محصولات کشاورزی با چالش جدی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: باید برنامه ای مناسب برای کنترل و بهبود تنش آبی در استان در نظر گرفته شود تا در صنعت کشاورزی با قاعده درست فعالیت شود.

کوهساری با بیان اینکه سه شهرستان گلستان در سطح بندی تنش آبی کشور وجود دارند، افزود: گرگان، گنبد و آزادشهر سه شهرستان دارای تنش آبی است ضمن اینکه در تلاشیم شهرستان خان ببین را نیز در این سطح بندی جای دهیم.

این‌نماینده مجلس یادآورشد: برای رفع تنش آبی در کشور ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که از این میزان ۲۹ میلیارد تومان برای رفع معضلات آب شهرستان های آزادشهر و خان ببین در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، برای تامین آب شرب شهرستان های استان باید مسئله شیرین سازی آب دریا جدی تر پیگیری شود.

رئیس کمیته «آب و فاضلاب» کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: تکمیل سد نرماب علی آباد و احداث سد قرجه در مینودشت می تواند در تامین آب شرب شهرستان ها و همچنین مصرف در حوزه کشاورزی نیز کمک کند.

کوهساری با بیان این نکته که تکمیل آبندان های استان از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: ابلاغ و اجرای الگوی کشت در استان می تواند به مصرف آب در کشاورزی کمک کند همچنین با کشت های جایگزین می توان بهره وری آب در این بخش را کنترل کرد.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha