۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

مردمی سازی، چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی توان کم اقتصادی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری را از عوامل کند بودن نوسازی این مناطق دانست.

به گزارش بازار، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی توان کم اقتصادی ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهری را از عوامل کند بودن نوسازی این مناطق دانست و گفت: با گذشت حدود دو ماه و نیم از ابلاغ بسته تشویقی شهرسازانه به شهرداری‌های سراسر کشور، شاهد سرعت در روند نوسازی محلات هدف بازآقرینی شهری بویژه در شهر تهران هستیم.

به گفته آیینی رشد صدور پروانه ساختمانی در محلات هدف در پائیز امسال بطور متوسط ۵۷ درصد و در بعضی از مناطق ۸۵ درصد در مناطق مختلف شهرداری تهران افزایش داشته.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به علت وسعت و حجم بالای کار در بافت‌های فرسوده، دولت و شهرداری‌ها به تنهایی قادر به انجام کار نوسازی نیستند و چاره کار نوسازی در بافت‌های فرسوده، مردمی‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌های غیرساختمانی در بافت‌های فرسوده شامل کاغذبازی‌های اداری، ارائه تخفیفات لازم در صدور پروانه ساختمانی، پایان کار و انشعابات آب، برق و گاز به عنوان

محور نخست بسته تشویقی شهرسازانه به شمار می‌آید، گفت: هم اکنون شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند که تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که در برخی موارد این تخفیف‌ها به ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: متاسفانه به طور متوسط زمان صدور پروانه ساختمانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در تهران حدود ۸ ماه و در سایر شهرهای کشور۶ ماه طول می‌کشد که باید این مدت کاهش پیدا کند. وی افزود: در شهرداری تهران عزم و اراده بر این است که در قالب قرارگاه جهادی مسکن، صدور پروانه ساختمانی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری به دو ماه کاهش یابد.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha