۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
رفع موانع ۴۸ طرح پیشران اقتصاد ملی
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد

رفع موانع ۴۸ طرح پیشران اقتصاد ملی

مخبر، معاون اول رئیس جمهور بر رفع موانع و سرعت بخشیدن به اجرای ۴۸ طرح بزرگ پیشران اقتصاد ملی تأکید کرد.

به گزارش بازار، هفتمین نشست بررسی وضعیت طرح‌های پیشران اقتصاد ملی، به ریاست محمد مخبر، برگزار و گزارش پیشرفت دوره ۱۱ ماه اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران، ارائه و بررسی شد.

مخبر در این نشست که با حضور دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور و مدیران عامل هلدینگ‌های بزرگ صنعتی، فولادی، معدنی و پتروشیمی برگزار شد، تأکید کرد: یکی از اولویت‌های اصلی اقتصادی دولت سیزدهم، رفع موانع و مشکلات اجرای ۴۸ طرح بزرگ پیشران اقتصاد ملی و تکمیل به‌هنگام آن‌ها بر اساس برنامه است.

معاون اول رئیس جمهور، همچنین تصریح کرد: علاوه بر اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی و زیرساختی که از سال‌های گذشته بر زمین مانده، دولت مصمم است تا هر طرحی که عملیات اجرایی آن‌ آغاز می‌شود، تا مرحله پایانی، نظارت و پیگیری مستمر شود.

در این نشست، گزارش دوره ۱۱ ماه عملیات اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران، ارائه و اعلام شد که ۴۸ طرح تعریف شده گروه در این مدت، علاوه بر انجام طرح‌های مطالعاتی و تأمین منابع مالی و سرمایه‌گذاری، با پیگیری و نظارت‌های گروه اقتصادی دولت سیزدهم، تنها در سه ماه گذشته به میانگین پیشرفت ۴٫۷۸ درصدی رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش، گروه فلزی ـ معدنی در سه ماه گذشته از ۱۲ به ۲۲ درصد و گروه پتروشیمی نیز در سه ماه گذشته از ۲٫۱ درصد به نزدیک ۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که در ادامه، عملیات اجرایی، سرعت بیشتری خواهد گرفت.

در این نشست، پیشنهادهایی برای افزایش میزان طرح‌ها ارائه و در نهایت مقرر شد که این پیشنهادها در کمیته‌ای با حضور دستیار اقتصادی رئیس جمهور، بررسی و در صورت مناسب بودن همه شرایط اجرایی، برای تصمیم‌گیری در نشست‌های بعدی ارائه شود.

گفتنی است، با حمایت دولت سیزدهم، «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» در بهمن سال ۱۴۰۰ با نگاه به تولید داخل، عملیات اجرایی ۴۸ طرح با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را آغاز کرد.

کد خبر: ۱۹۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha