۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶
کاهش تولید محصولات غیرضروری با اجرای الگوی کشت

کاهش تولید محصولات غیرضروری با اجرای الگوی کشت

در الگوی کشت موضوع اصلی این است که چه محصولاتی با چه مقداری تولید شود، برنامه ریزی می شود که تولید محصولات اساسی افزایش و تولید محصولات غیرضروری کاهش یابد.

به گزارش بازار، عطاالله هاشمی عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی، افزود: طی سال‌های گذشته فراهم نبودن الزامات، علت اصلی اجرایی نشدن مصوبه الگوی کشت بوده ، اما امسال تمام قوا دست به دست هم دادند تا مصوبه الگوی کشت اجرا شود.

کاهش تولید محصولات غیرضروری با اجرای الگوی کشتبه گفته وی، با فراهم شدن الزامات و قیمت گذاری مناسب محصولات کشاورزی، منافع کشاورزان تامین می‌شود چرا که تولیدکننده می‌داند با چه قیمتی محصول تولید کند و از طرفی بازار فروش مشخص است.

هاشمی با اعلام اینکه درآمد کشاورزان با اجرای الگوی کشت افزایش می‌یابد، اضافه کرد: کمیسیون‌های مختلف اعلام هماهنگی کردند که پای کار هستند چرا که اجرایی شدن این طرح بازده خوبی خواهد داشت.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی می‌گوید: در الگوی کشت موضوع اصلی این است که چه محصولاتی با چه مقداری تولید شود، براین اساس به گونه‌ای باید برنامه ریزی شود که ۳ تا ۵ برابر تولید فعلی در محصولات اساسی افزایش و تولید محصولات غیرضرور کاهش یابد.

وی ادامه داد: درآمد کشاورزان به تنظیم‌ بازار و مکانیزم‌ عرضه و تقاضا بستگی دارد و چنانچه برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد و دخالت دولت در امر بازار کاهش یابد، بی تردید درآمد کشاورزان ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۹۸٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha