۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
تقاضای جهانی برای میلگرد ذوب آهن اصفهان
مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان مطرح کرد؛

تقاضای جهانی برای میلگرد ذوب آهن اصفهان

اصفهان - صدری؛ مدیر کیفیت فراگیر ذوب آهن اصفهان گفت: در میان میلگردهای تولید داخل، میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، مشتری‌های زیادی دارد.

به گزارش بازار، محمد صدری با اشاره به اینکه در میان میلگردهای تولید داخل، میلگرد ذوب آهن اصفهان در بازار کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی، مشتری‌های زیادی دارد، اظهار کرد: در ذوب آهن اصفهان محصول آجدار به دو روش گرم و ترمکس تولید می شود و هر روش مورد استفاده قرار گرفته مزایایی دارد.

وی افزود: در روش تولید به صورت گرم محصول از آخرین قفسه نورد که جدا می شود وارد بستر خنک کننده می شود و به صورت آرام از دمای ۹۰۰ درجه به دمای محیط می رسد به عبارتی به صورت آهسته خنک کاری می شود.

صدری گفت: این روش مزایایی دارد که به صورت یکنواخت سطح مقطع از استحکام لازم برخوردار می شود و شرایط پایداری دارد.

مدیر کیفیت فراگیر شرکت با بیان این که محصول در حین نورد، زیاد تحت تاثیر شرایط نورد نیست، افزود: اما در فرایند ترمکس یا خنک کاری محصول بعد از آخرین قفسه سریع وارد لوله‌های آب می شود که با سرعت، دبی و فشار بالای آب درگیر می شود.

وی ادامه داد: دمای محصول از ۹۰۰ درجه به ۳۰۰ درجه در سطح محصول کاهش پیدا می‌کند اما مغز محصول چون زمان کمی با آب درگیر هست هنوز دمای ۸۰۰ درجه دارد و وقتی به بستر خنک کننده وارد می‌شود دمای ۸۰۰ درجه باعث گرم شدن و یکنواخت شدن ناحیه متاثر از آب شده و خواص مکانیکی آن بهبود می یابد، یعنی لایه ترمکسی ایجاد می‌شود که در سطح مقطع محصول استحکام بالایی دارد.

صدری گفت: مغز محصول نرم هست و انعطاف پذیری بالایی دارد که باعث می شود در حین تولید با میزان آب، فشار، دبی و سرعت خط تولید بتوانیم لایه ای را که لازم هست روی سطح مقطع محصول ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان با بهبود شرایط لازم و اتوماسیون کردن فرایند روش ترمکس توانسته است این فرایند را تحت کنترل داشته و محصول کاملا استاندارد و با کیفیتی را تولید کند

کد خبر: ۱۹۸٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha