۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
عشایر ایلام دارای ۷.۵ درصد جمعیت دامی کشور هستند
مدیرکل امور عشایری ایلام:

عشایر ایلام دارای ۷.۵ درصد جمعیت دامی کشور هستند

ایلام - مدیرکل امور عشایری ایلام با اشاره به ظرفیت‌های تولید عشایر استان، گفت: عشایر ایلام دارای ۷.۵ درصد جمعیت دامی کشور هستند.

علی سلیمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال جهش تولید امور عشایری ایلام برنامه های مختلفی را برای رونق تولید در بین عشایر استان در نظرگرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت های متنوع تولیدات عشایر ایلام، گفت: عشایر استان با داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام دارای ۷.۵ درصد جمعیت دامی کشور هستند که از این میزان دام، تولیداتی مثل گوشت قرمز، شیر، پشم، دوغ، کشک، ماست،  روغن حیوانی و...تولید و روانه بازار می شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام عنوان کرد: ارزش سالانه تولیدات عشایر استان بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه گوشت قرمز تولید شده در بین عشایر استان ایلام جزو با کیفیت‌ترین گوشت‌های تولیدی سطح کشور است، افزود: برنامه هایی برای افزایش تولید گوشت قرمز در بین عشایر استان با استفاد از تسهیلات ارزان قیمت در نظرگرفته شده است.

سلیمی اضافه کرد: سالانه بیش از هشت هزار تن گوشت قرمز در بین عشایر استان تولید می شود که به عنوان منبع درآمد اصلی عشایر شناخته می شود.

وی گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر شامل ۱۱ درصد جمعیت استان ایلام را جامعه عشایر تشکیل می‌دهند که بخش مهمی از نیازهای استان در بخش فرآورده های دامی را تامین می کنند.

کد خبر: ۱۹٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha